Ventipulmin, knepigt att ge

_Runaway_

Trådstartare
Pållen har alltid varit lätt att få i Ventipulmin då han slukar det mesta vare sig det smakar medicin eller ej. Men säg det som varar för evigt ;)
Det står ju att man ska ge det i fodret, men jag undrar om det går att ge direkt i munnen i spruta? Eller finns det någon viktig anledning till att det ska ges i fodret?

Sv: Ventipulmin, knepigt att ge

Bättre att ge i spruta i munnen, då har du bättre kontroll att det hamnar där det ska och inte kontaminerar box och andra ytor.

Tack vad bra! Ja butta och liknande ger jag alltid i munnen, just så man vet att det hamnar där det ska. Finns alltså ingen anledning att inte göra så med ventipulminen då :)

Jag har hittills lyckats att få alla hästar att äta beska mediciner som Ventipulmin och Butta genom att blanda med ca 3 dl kraftfoder och 1-2 dl Proviva. Jordgubb och Nypon verkar vara favoriterna, men just nu har jag en häst som tycker att en citrusvariant går lika bra!

Liknande trådar

Hästvård Funderar med detta kring svartsjuka om hästar kan känna sådant och i så fall hur. Anledningen att jag frågar är att min häst blivit som...
2
Svar
24
· Visningar
1 280
Senast: skiesabove
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Himlen är stjärnklar, det har blivit februari. Snart är det vår. Som så oändligt många gånger förut är det dags att släppa in hästarna...
Svar
16
· Visningar
1 213
Senast: Nepenthe
·
Hästmänniskan Hej! Jag är 14 år och älskar hästar över allt annat (förstås);) Jag behöver tips och råd om hur vida jag ska göra med en svårhanterlig...
2
Svar
28
· Visningar
3 001
Senast: Ceta
·
Utrustning Nu måste jag få puttra ur mig litegrann. Varning för extremt nördigt prat om reflexer 😂 Jag ÄLSKAR reflex- och varselkläder. Jag vet...
2 3
Svar
49
· Visningar
2 874
Senast: sweep
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka