Sv: Vems?
Har för mig att jag hört nånstans att om inget är uppgjort innan tillfaller rosetter & plaketter hästägaren & ev premier tillfaller ryttaren.. (men jag vet ej om det stämmer)
Jag tävlade en kompis häst ett tag då min va skadad.- Vi delade då på anmälningsavgifter osv. Hon fick behålla rosetterna & plaketterna till hästen & om det blev nåt mera pris så tog jag det.
Vi vann ett täcke en gång i en stilhoppning, samt en speciell plakett till som jag gärna ville ha kvar själv, det fick jag givetvis (utan bråk
) kanske just eftersom det var en stilhoppning, då handlar det ju mer om ryttaren än om hästen (?!)
Men för att vara på den säkra sidan tycker jag att man ska bestämma sådant innan.
Om du sedan hyrt (??) hästen som du skrev och utbildat den & tycker iaf jag att d et är självklart att du behåller alla priser själv, eftersom det var du som betalade starterna också!
Säg att du hyr en häst på foder som du tävlar t ex, då har ju inte ägaren rätt att ta hand om priserna, inte en chans... ifall hon/han inte talat om det innan...
´Säger som någon annan innan... SNIKEN hästägare!