D

Dragonfruit_

Om jag tävlar en annan persons häst och betalar anmälningsavgiften själv. Och då vinner tävlingen och får ett fint pris, visst blir priset mitt och inte hästägarens? :confused:

Sv: Vems?

Borde man inte bestämt sånt innan?

Fast det är ju lätt att vara efterklok :angel:

Jo vi borde ju ha bestämt det innan. Men jag trodde inte att det skulle bli ett sånt jävla bråk. Men vad tror du?

Personligen tycker jag du ska ha priset eftersom du har stått för kostnaden vid tävlingen. Vad var det för tävling?

Men herregud, vad är det för sniken hästägare ?? Har väl aldrig hört på maken till snikenhet. Du lägger ut pengar samt tävlar hästen..självfallet ska väl du ha priset...Varför vill hästägaren ha priset egentligen ? Denne har väl inte tävlat...

Det finns väl knappast några bestämmelse om sånt här?

Men vad rör det sig om, är det mycket pengar eller en enkel rosett? Inget som går att dela på? (Nog för att jag tycker att det är supersnålt av ägaren att komma och kräva nåt som du vunnit! :mad: )

Alla säger att rosetter å sånt är hästens men sånt här kan man ju bestämma innan en tävling.Om jag tävlade en annans häst skulle jag faktiskt inte gå med på att tävla hästen om jag inte fick en ev. rosett som vi vann å det har aldrig varit några problem, ägarna är glada för att jag utbildat å tävlat deras hästar.
Jag skulle låta ryttaren få priserna om ngn lånade mina hästar, det känns oäkta att ha rosetter hemma som inte jag vunnit.Men så finns det ju hästmänniskor som har massa rosetter de inte vunnit själva :smirk:
Vilken skitsak att ta priset från ryttaren, tävla inte den hästen mer.

Igentligen tror jag att hästägaren vill ha priset bara för att jävlas, För att jag har slutat ta hand om hästarna. Men men, jag får nog ge tillbaks vagnen för dom har hotat med att ringa polisen. :crazy:

Glömde...prispengar är en annan sak, de flesta gånger brukar ägare å ryttare dela på dessa o det är en större summa.Men ar du betalat alla tävlingsavgifter bör du ju åtminstone få pengar som täcker dessa.

Priset är värt ca 3000 :-, jag har typ hyrt hästarna och utbildat dom.
Rosetterna har jag behållit men dom är ju inte värda nånting för någon annan än mig.

När jg lånade en ponny och betalade tävlingsavgiftens själv så fick hästen plaketterna och om det blev några priser ex täcke m.m..
Men jag fick rosetterna.
Det kom vi överens om innan.

Då kanske du får fundera på om du vill "ge upp" eller "jävlas tillbaka"... tror du till 99% kan behålla priset, polisen lär knappast ha hög prioritet på detta...!

Jag blev så himmla osäker som dom håller på, men nu vet jag bättre hur det borde vara. Fortsätter dom att hålla på kan dom gott ta priset, för jag orkar inte tjafsa om en massa saker längre. Det är inte värt att må så dåligt för det. Tack för svaret. :)

Hrmmm, är det inte hästen som får priset? Jag menar det är ju den som gör "jobbet".Så det borde ju följa hästen mao.

gäller det ridtävling har medryttaren eller den som tävlat hästen fått behålla rosetten själv.
anser att ryttaren med hästen gjort jobbet.

ev pristäcken, plaketter tillhör dock hästen.

Har för mig att jag hört nånstans att om inget är uppgjort innan tillfaller rosetter & plaketter hästägaren & ev premier tillfaller ryttaren.. (men jag vet ej om det stämmer)
Jag tävlade en kompis häst ett tag då min va skadad.- Vi delade då på anmälningsavgifter osv. Hon fick behålla rosetterna & plaketterna till hästen & om det blev nåt mera pris så tog jag det.
Vi vann ett täcke en gång i en stilhoppning, samt en speciell plakett till som jag gärna ville ha kvar själv, det fick jag givetvis (utan bråk :D ) kanske just eftersom det var en stilhoppning, då handlar det ju mer om ryttaren än om hästen (?!)
Men för att vara på den säkra sidan tycker jag att man ska bestämma sådant innan.
Om du sedan hyrt (??) hästen som du skrev och utbildat den & tycker iaf jag att d et är självklart att du behåller alla priser själv, eftersom det var du som betalade starterna också!
Säg att du hyr en häst på foder som du tävlar t ex, då har ju inte ägaren rätt att ta hand om priserna, inte en chans... ifall hon/han inte talat om det innan...
´Säger som någon annan innan... SNIKEN hästägare!

Aha, då fattar jag...hon är helt enkel avis. Äh, behåll vagnen tycker jag. Vad tusan kan hon göra åt det. Nästa gång får hon väl se till att tävla själv om hon vill ha grejor.

Nej vet du vad, jag hade behållt vagnen.Som Mynta2 skriver får hon väl sticka å tävla själv å inte bara norpa priser från ryttaren som förtjänat dessa.
Behåll vagnen, lås in den så hon inte får tag i den eller frakta den till ngt ställe där människan inte hittar den.
Det är du som tävlat, du fick priset å jag tror inte polisen skulle prioritera sånt här, det är småskir för dem, själva tävlingsanmälan stod ju i ditt namn,.

Liknande trådar

Tävling Min häst är otrolig fin och hoppar super på träning och hemma men på tävling blir han så spänd ,bockig och så fort någon rider förbi han...
Svar
5
· Visningar
470
Senast: MiniLi
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter En person som var anmäld till en tävling vägrade betala sin startavgift och anklagades för att ha uppträtt hotfullt – en situation som...
Svar
0
· Visningar
418
Tävling Jag satt (muttrandes) och betalade in avgifterna för att kunna tävla igår… Medlemsavgift, meetinglicens, hästlicens… Det blir definitivt...
2
Svar
39
· Visningar
1 012
Senast: Bison
·
Tävling Hur gör ni utseendemässigt med era hästar innan tävling? Duschar ni de? Gör ni något speciellt? Skriv gärna vilken gren ni tävlar i 🥰
Svar
8
· Visningar
913
Senast: Freazer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka