Vems blir det?

Spirit

Trådstartare
Hade en intressant kul diskussion igårkväll med sambon. Tyvärr förlorade jag argument till slut.:crazy:

Såhär var diskussionen:

Om man stoppar 8 kr i en godisautomat & man får sitt kexchocklad tillfaller chockladet den som stoppade i dessa 8 kronorna, eller hur?

Om en man stoppar sin heliga sak i en kvinna, lämnar sitt bidrag, hon blir gravid, då borde babyn när den kommer ut tillhöra mannen.
Han har trots allt "betalt" med en laddning "kompisar".

Godisautomat mentaliteten.

Jag försökte argumentera att det inte var samma sak & att babyn tillhörde även kvinnan eftersom vi har burit på den i 9 månader, blivit sparkade på insidan, mått illa, haft foglossningar & genomgått en smärtsam förlossning dvs vi betalar vår del i blod & svett & babyn tillhör även kvinnan.

Men han hävdade fortfarande godisautomat syndromet dvs han lämnade sin depo & babyn blev hans när den kom ut..... Kvinnan var "bebisautomaten".

(OBS, detta var bara en kul diskussion oss emellan. Han resornerar inte så egentligen.)

Men hur tycker ni bukefalister ??
Låt höra vad ni säger...

Sv: Vems blir det?

Om en man stoppar sin heliga sak i en kvinna, lämnar sitt bidrag, hon blir gravid, då borde babyn när den kommer ut tillhöra mannen.
Han har trots allt "betalt" med en laddning "kompisar".
Förvisso, men det är bara den vinnande kompisen som räknas - och kvinnan bidrar också med en motsvarande insats i automaten. Möjligen kan hon hävda större insats i och med upplåtandet av själva växthuset.:)

Förvisso, men det är bara den vinnande kompisen som räknas - och kvinnan bidrar också med en motsvarande insats i automaten. Möjligen kan hon hävda större insats i och med upplåtandet av själva växthuset.:)

Då kanske kvinnan ska ta ut en saftig hyresavgift av mannen för han hyrt tillväxtsplats i kvinnan mage? :idea::rofl:

jag förstår i och för sig inte alls vad som var så roligt med diskussionen så man kan undra varför jag svarar egentligen...

Din kompis har ju helfel. Av flera skäl: spermierna kräver att träffa på ett ÄGG för att det ska bli bebis. Dvs det är inte enbart hans "insats" som krävs. Det krävs en sammansättning av spermie och ägg för att bebis ska komma ut.

Det är också så att med det resonemanget så undrar man ju vilken mörkt grotta han klivit fram ur... Kvinna = godisautomat. :crazy:.

Nja, hans bidrag är väl mer till tillverkningan av bebisen o ungefär samma sak som den som levererar chokladen till kexchokladen.

Förlåt..... men...... sin kexchoklad, chokladEN:grin::o

Orka smirka..

Nu är det så här att vi skåningar säger ditt choklad och det chokladet. Detta är troligen en av de vanligaste språkdiskussionerna som finns, och den har debatterats om och om igen. En kompis till mig mejlade till något språkprogram, kommer ej ihåg vilket, och de skrev att numera var det acceptabelt att säga både chokladen och chokladet.

Till TS
Fast i godisautomaten får du behålla pengarna, du får ju inte behålla spermierna! Faktum är att spermiesprutaren dessutom tar tillbaka en del av sin insats i form av den bästa spermien om den kräver barnet!

Faktum är att spermiesprutaren dessutom tar tillbaka en del av sin insats i form av den bästa spermien om den kräver barnet!

Med andra ord är kvinnan en spermabank med avkastning utan dess like! Snacka om att förränta insättningen, när man får tillbaka en hel bebis efter bara 9 mån! :idea: :D

jag förstår i och för sig inte alls vad som var så roligt med diskussionen så man kan undra varför jag svarar egentligen...

Din kompis har ju helfel. Av flera skäl: spermierna kräver att träffa på ett ÄGG för att det ska bli bebis. Dvs det är inte enbart hans "insats" som krävs. Det krävs en sammansättning av spermie och ägg för att bebis ska komma ut.

Det är också så att med det resonemanget så undrar man ju vilken mörkt grotta han klivit fram ur... Kvinna = godisautomat. :crazy:.

Det var min sambo & diskussionen var helt hypotetisk & på en fullständigt oseriös nivå, kivades lite på skoj i soffan framför tv:n under tiden det var reklam & nyheter.
Strök under meningen att han inte resonerade så egentligen.
Din fråga om vilken mörk grotta han klivit fram ur är fullständigt onödig.
Både han & jag har full koll på hur ett barn blir till & vilka insatser som krävs från båda parterna.

Skrev tidigt i tråden att det hela var på skoj.

Även om det var på skoj så har sambon missuppfattat. Det är ju inte fråga om att det ligger en färdig bebis i magen som pluppar ut om man lägger i sperma. Utan det krävs som andra har sagt ett ägg också, förutom en livmoder.

Han skulle snarare jämföra med att han har en reservdel till en bil, som han ger till en kompis med verkstad, som har resten av bilen. Kompisen meckar ihop bilen med hjälp av reservdelen, skulle han då påstå att bilen är hans? Inte riktigt rimligt, eller hur?

Din sambos logik är tregradigt halt på flera ben, om man säger så.

Den liknelsen var jättebra :) TS, hoppas du vidarebefodrar den och berättar vad sambons argument var mot DEN ! :D

Jag ska servera honom den när jag ser han vaken nästa gång. Sover nu & jag har precis jobbat klart & jag sover när han vaknar kl 06.

Får se om vi ska fortsätta med vår lilla argumentering eller vi lägger ned det helt. Var som sagt bara en kul grej.

Han har ju helfel. Livmodern är ju ingen godisautomat. Den är en blomkruka!

I blomkrukan finns ett litet frö. Killen kommer och vattnar lite, och fröet börjar växa.

Den färdiga blomman är ingens! Ni får nöja er med att vara "jord" och "vatten" för en vacker blomma.

;)

Godisautomaten brukar bli stäng om man bara kommer med dåliga bud :angel: så klart att den vinner. :D

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka