_Eulalia_
Trådstartare
Har en pigg och glad connemara valack, aldrig några problem med honom, gör allt man ber om, inga olater. Dock har jag fått en känsla av att jag hela tiden puttas lite åt höger på honom. I början tänkte jag inte ens på det men har nu börjat lagt märke till det mer och mer. Trodde att det berodde på mig att jag satt obalanserat eller något men har nu även lagt märke till att dom få gånger han har täcke på sig har dom alltid blivit hängande mer på höger sida efter en stunds användning. Kan det ha något samband? Har flera gånger själv försökt se om jag kan se någon snedhet men med mina otränade ögon ser han inte sne ut eller något sådant. Han är något svårare att rida på volt i höger varv och har något svårare för högergalopp på volt. Möjligtvis att han är lite mindre musklad på högersida men det är knappt märkbart och kanske bara något jag inbillar mig.
Har nu tänkt att jag ska ta ut någon som kan kolla igenom honom lite noggrannare, ifall det är något som är galet så kanske man kan rätta till det i tid innan han får ont av det. Men vem tar man ut?
Har aldrig haft behov av att ta ut någon förut, verkar finnas allt möjligt. Massör, kiropraktor, equiterapeut? Vad väljer man och vart får man kontakt med någon?
Vill helst inte åka till klinik. Har 10 mil(16 mil om jag vill åka till en som är riktigt bra) och min häst tycker det är jobbigt att åka transport så det skulle vara bra om man kunde undvika det.
Har nu tänkt att jag ska ta ut någon som kan kolla igenom honom lite noggrannare, ifall det är något som är galet så kanske man kan rätta till det i tid innan han får ont av det. Men vem tar man ut?
Vill helst inte åka till klinik. Har 10 mil(16 mil om jag vill åka till en som är riktigt bra) och min häst tycker det är jobbigt att åka transport så det skulle vara bra om man kunde undvika det.