Vem står på barnets sida vid tvist mellan lärare-elev? (förutom föräldern)

Status
Stängd för vidare inlägg.

TinyWiny

Trådstartare
Jag menar läraren har ju rektorn på "sin" sida och kommunen som är dess arbetsgivare.

Men vem stöttar barnet?

Det borde finnas en barnombudsman som inte är anställd av kommunen!

För vad gör man när elev och lärare är på kollisions kurs och läraren verkligen beter sig illa?:mad:
 
Sv: Vem står på barnets sida vid tvist mellan lärare-elev? (förutom föräldern)

Håller med dig att det vore en bra idé med en sån person.
Sen finns det ju som alltid två sidor av en konflikt- utan att varken döma eller fördöma så är troligtvis båda parter inblandade i att "verkligen uppföra sig illa".... Att den ena parten är vuxen och kanske borde hittat andra vägar vid en konflikt är en annan historia...:smirk:
Är både förälder och pedagog så jag ser båda sidorna av en sådana konflikter.
Lycka till!
 
Sv: Vem står på barnets sida vid tvist mellan lärare-elev? (förutom föräldern)

Vem är det som säger att läraren har sin chef på "sin" sida?

Om det ändå finns en öppen konflikt mellan en lärare och en elev så måste den kunna lösas via handledning. Det finns handledningshjälp att få via kommunen, så prata med rektorn om detta för det är klart att ni måste få konflikten löst!
 
Sv: Vem står på barnets sida vid tvist mellan lärare-elev? (förutom föräldern)

ARG:mad:
Har precis talat med rektorn igen, i morse när jag ringde henne för att få till stånd ett möte så sa hon att läraren skulle ringt mej i fredags, det har han inte gjort sa jag, hon - ojdå han kanske fick fel nummer:o

Nu när hon ringde påstod hon att läraren var sjuk, konstigt att min dotter mötte honom i skolan då:mad:

Han hälsade inte utan satte näsan i vädret:eek:
 
Sv: Vem står på barnets sida vid tvist mellan lärare-elev? (förutom föräldern)

Lögnerna, hennes försök att skydda honom...
 
Sv: Vem står på barnets sida vid tvist mellan lärare-elev? (förutom föräldern)

Men rektorn har ju inget att tjäna på att skydda läraren och allt att vinna på att reda ut det hela ordentligt..?

Säg till att du vill ha med en handledare vid möte med läraren, så att ni har en opartisk person med som kan medla och föra samtalet framåt så att ni inte fastnar i något som hindrar att det här blir ordentligt utrett, det är mitt tips!
 
Sv: Vem står på barnets sida vid tvist mellan lärare-elev? (förutom föräldern)

Ok har aldrig hört talas om att det finns handledare! Var får man tag i dem? Ringa kommunväxeln och fråga?

Tack för ditt svar:bow:
 
Sv: Vem står på barnets sida vid tvist mellan lärare-elev? (förutom föräldern)

Jag menar läraren har ju rektorn på "sin" sida och kommunen som är dess arbetsgivare.

Men vem stöttar barnet?

Det borde finnas en barnombudsman som inte är anställd av kommunen!

För vad gör man när elev och lärare är på kollisions kurs och läraren verkligen beter sig illa?:mad:

Jag är mitt uppe i en sådan situation och eleven har ingen, förutom föräldrarna som stöttar och peppar, men det är ju inte lätt att motivera sitt barn att varje dag åka till en plats där det känner sig nertryckt och mobbad, av skolan (inte eleverna alltså) och dessutom motivera barnet till att försöka hålla uppe hyfsade betyg :mad: :crazy: :eek:

Det jag gör är att stötta mitt barn och upplyser skolan om att det de håller på med är inte ok och att mitt barn mår dåligt av det och att förtroendet för skolan är lika med noll.

Vi får väl se hur det löser sig. Nu är det ju sista året på den där skolan i alla fall, men de har förstört så mycket, så jag vet inte hur jag ska bära mig åt för att det ska bli bra igen :mad:
 
Sv: Vem står på barnets sida vid tvist mellan lärare-elev? (förutom föräldern)

Men hjälp!
Byt skola om det är på det viset du beskriver. Saker kan gå i baklås hur bra skolan än annars är. Jag lät mitt barn byta skola och h*n mår fantastiskt nu när h*n har kunnat skaffa sig en helt ny roll.
 
Sv: Vem står på barnets sida vid tvist mellan lärare-elev? (förutom föräldern)

Nej, du ska nog säga till rektorn som det är, att det låst sig mellan dig, ditt barn och denna lärare och att ni måste ha med en oberoende handledare (kurator kan också funka bra) som är med under samtalet.
Skriv här igen om din rektor inte går med på det så ska jag höra efter med min egen chef vad man som förälder ska göra i ett sådant fall.
 
Sv: Vem står på barnets sida vid tvist mellan lärare-elev? (förutom föräldern)

Inte så enkelt, när man bor som vi gör, mitt ute i ingentinget...
 
Sv: Vem står på barnets sida vid tvist mellan lärare-elev? (förutom föräldern)

Det är svårt, det förstår jag. Vi bor iofs inte heller värst centralt. Till förra skolan hade h*n 45 minuter med skolbuss, nu blir det lite snabbare väg till skolan eftersom jag åker förbi där på väg till jobbet och lämnar av. Hemåt tar det däremot 1 timme enkel resa med buss.
Fast jag vet att det finns ställen där det inte finns några val alls. OM ni har det, så överväg flytt ändå, det kan vara värt lite mer besvär och längre resväg.

Jag tycker egentligen att mitt barns förra skola faktiskt var en bra skola i det hela stora. Storasyskonet gick där i sex år utan några besvär alls och med gott stöd och bra undervisning. Barn nr 2 hamnade dessvärre snett med kompisarna ganska tidigt, h*n var dessutom lite omogen och hade svårt att se sin egen del i konflikterna vilket gjorde att h*n överreagerade och blev "Kalle Anka" vid provokationer. När h*n mognat på och faktiskt kunde påverka sitt eget humör så var det liksom för sent. Klasskompisarna visste precis vilka knappar de skulle trycka på för att få en reaktion och även om lärarna försökte coacha honom och hindra de andra så var det svårt att ändra på den roll som mitt barn fått ta.
Jag kände iallafall att det inte var läge att prova fler år på detta vis, h*n var redan på bristningsgränsen och mådde dåligt.

I nya skolan fungerar det bra, tack och lov och nu är det slut på det magonda varje morgon.
 
Sv: Vem står på barnets sida vid tvist mellan lärare-elev? (förutom föräldern)

Varken rektorn eller läraren vill prata med mig överhuvudtaget:mad:

Det man inte talar om finns kanske inte i deras värld?!

Att byta skola som du rek. gnist att göra är inget alternativ för oss heller, hon går i åttan och har alltid tyckt om sin skola, nu avskyr hon skolan men det är ju där alla kompisar och pojkvännen finns...


När man pratar med andra ( måste ju lätta mitt hjärta ibland) får man reda på mycket...
Min dotter är inte hans första "offer" på den skolan han är nu har det varit flera som han gått på, och alla är blonda tjejer med självförtroende....

Han har bytt arbetsplats flera gånger trots att han inte är särskilt gammal och från alla håll får jag höra samma sak: åh herregud har hon HONOM:eek:

Inget fungerade när min bror/dotter/son osv hade honom.

Varför får han fortsätta att arbeta som lärare när han uppenbarligen inte har det som krävs?!
Det hjälper ju knappast att flytta runt honom bland skolorna i kommunen!

Nog har jag träffat många märkliga lärare genom åren:angel: men aldrig någon som så totalt går in för att knäcka sina elever!
 
Sv: Vem står på barnets sida vid tvist mellan lärare-elev? (förutom föräldern)

Idag har idioten spelat över dotterns film som de kämpat med hela terminen:cry:

De skulle slutredigera den idag och hittade hans barn:eek: på filmen

Blir så vansinnigt arg:mad:

Vad skulle han på filmen att göra:confused:

Han kan ju inte ta skolans egendom med hem till sig:mad:
 
Sv: Vem står på barnets sida vid tvist mellan lärare-elev? (förutom föräldern)

Han verkar ju inte helt okej som lärare. Och om han har haft samma beteende för sig på andra skolr så måste väl kommunen snart reagera?

Men jag vat att det är sällan som det händer något. När jag gicki sjuan så hade vi en lärare som alla tyckte var så bra. DVS alla utom jag. Han och jag gick inte ihop, och det är i sig inte å konstigt, man klaffar inte med alla. Men iaf så gick han riktigt ordentligt över gränsen för vad som är acceptabelt när han kallade mig för d****a hora. Sedan så var jag inte helt oskyldig heller, man jag kallade aldrig honom för öknamn. Jag ifrågasatte honom och hans pedagogik. Men det är inget skäl att att kalla mig det han gjorde. Usch, jag blir förbannad bara jag tänker på det.

Och som "bråkig elev" gick jag sj'lvklart till rekton och klagade. Jag sade vad som hänt ochh ur han och jag inte kommit överens på hela terminen men rektorn sade at så kan han inte ha sagt. det är ju elakt..... och inget mer hände. Tills det kom en utbildad lärare och sökte tjänsten. Var ju trots allt bara ett vik som den öknamnkallande läraren hade.
 
Sv: Vem står på barnets sida vid tvist mellan lärare-elev? (förutom föräldern)

Varför får han fortsätta att arbeta som lärare när han uppenbarligen inte har det som krävs?!
Det hjälper ju knappast att flytta runt honom bland skolorna i kommunen!

Ibland är det bra med det skydd man har som arbetstagare i Sverige men i fallet som det du beskriver är det förfärligt att man inte kan bli av med opassande personal. Man kan bara hoppas att vederbörande förstår att han inte gör ett bra jobb och byter arbete helt då han får flytta runt så mycket, alternatviet är väl att han gör ett så grovt övertramp att man faktiskt kan få honom sparkad.
 
Sv: Vem står på barnets sida vid tvist mellan lärare-elev? (förutom föräldern)

Jovisst är arbetsskyddet bra ibland! ingen ska ju bli sparkad för att någon hittar på (något som faktiskt har hänt i våran kommun, men hon var ju "obekväm" för ledningen då är det en annan sak:eek: )

Att han skulle fatta själv att han är olämplig tror jag tyvärr inte, han tycker själv att han är sååååå bra.:smirk:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
23 753
Relationer Jag vet inte vart tråden hör hemma, den spretar mot flera ämnen. Moderator kan flytta den om det blivit helt galet. Jag måste...
2
Svar
28
· Visningar
8 820
Senast: lundsbo
·
  • Artikel
Dagbok Har svårt att klura ut vad som är bra för mig och vad som är rimligt, så jag skriver ned mina funderingar för att se om det blir...
2 3
Svar
44
· Visningar
9 162
Senast: Dimmoln
·
Relationer Gammal användare med nytt nick på grund av känsligt ämne och jag MÅSTE få ventilera och höra utomståendes perspektiv. Jag insåg tidigt...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
19 201
Senast: TinyWiny
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vad läser du just nu?
  • Vad gör vi? Del CCII
  • Hiss och diss del 5

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp