Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Du ringer psykakuten..eller vad är det du tror att psykakuten är till för? Ringer du och säger som det är så kan du få hjälp att komma dit dessutom. Speciellt när det är såpass akut. Och nej, det är inte mindre akut för att man känner att man inte vågar.Jag mår fruktansvärt dåligt och vill inte leva. Men jag törs inte heller ta mitt liv. Men jag har riggat upp ett rep ifall att. Psykakuten känns lite overkill men jag orkar heller inte vänta på att det ska bli måndag. Vem ringer jag?
Du ringer nu och får hjälp. Psykakuten eller 112.Jag mår fruktansvärt dåligt och vill inte leva. Men jag törs inte heller ta mitt liv. Men jag har riggat upp ett rep ifall att. Psykakuten känns lite overkill men jag orkar heller inte vänta på att det ska bli måndag. Vem ringer jag?
Psykakuten overkill?Jag mår fruktansvärt dåligt och vill inte leva. Men jag törs inte heller ta mitt liv. Men jag har riggat upp ett rep ifall att. Psykakuten känns lite overkill men jag orkar heller inte vänta på att det ska bli måndag. Vem ringer jag?
Jag ringde jourhavande medmänniska igår kväll. Satt en timme kö men la sedan på och somnade. Jourhavande medmänniska har bara öppet mellan 21 och 06.Du ringer psykakuten..eller vad är det du tror att psykakuten är till för? Ringer du och säger som det är så kan du få hjälp att komma dit dessutom. Speciellt när det är såpass akut. Och nej, det är inte mindre akut för att man känner att man inte vågar.
Annars så finns ju jourhavande medmänniska också, aldrig ringt dit själv men jag antar att det är sånt här dom är till för.
Jag törs ändå inte använda det.Om det är så allvarligt att du har riggat upp ett rep ska du ringa 112!
Då ringer du en vän som du litar på och ber hem ringa 112. Alternativt skickar du PM till mig så ringer jag!Jag ringde jourhavande medmänniska igår kväll. Satt en timme kö men la sedan på och somnade. Jourhavande medmänniska har bara öppet mellan 21 och 06.
Jag törs ändå inte använda det.
Jourhavande medmänniska är mellan 21-06 så ingen kan nog ta emot samtal där nu.Du ringer psykakuten..eller vad är det du tror att psykakuten är till för? Ringer du och säger som det är så kan du få hjälp att komma dit dessutom. Speciellt när det är såpass akut. Och nej, det är inte mindre akut för att man känner att man inte vågar.
Annars så finns ju jourhavande medmänniska också, aldrig ringt dit själv men jag antar att det är sånt här dom är till för.
Då ber du någon annan ringa dom.Jag törs ändå inte använda det.
Jag har ingen nära vän.Då ringer du en vän som du litar på och ber hem ringa 112. Alternativt skickar du PM till mig så ringer jag!
Tro mig, det finns ingen ambulanssjukvårdare som inte sett tusen gånger värre. Att vara oduschad och oklädd är en del av din ”sjukdom” just nu, och ett symptom på att du behöver akut hjälp. Vilket är exakt vad akutsjukvården är till för!Jag har ingen nära vän.
Och jag vill inte att någon ringer 112. Då skickar de bara en ambulans och här ligger jag och är oduschad sen en vecka och är inte klädd.
Det känns mest som om jag bara borde bita ihop, som jag gjort förr, och hoppas på att det går över. Jag mår ju liksom dåligt jämt, i varierande grad.
Det är dags att sluta bita ihopDet känns mest som om jag bara borde bita ihop, som jag gjort förr, och hoppas på att det går över. Jag mår ju liksom dåligt jämt, i varierande grad.
Desto större anledning att ringa! Ingen ska behöva må dåligt jämt.Det känns mest som om jag bara borde bita ihop, som jag gjort förr, och hoppas på att det går över. Jag mår ju liksom dåligt jämt, i varierande grad.