Järv eller björn tänker jag. Det är klomärken, som det ser ut på bilden och de är väl typ de två djuren med klor som äter myror?
Inte lo iallfall. Mink?
Jag tänker också järv. Eller kanske mård?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Järv eller björn tänker jag. Det är klomärken, som det ser ut på bilden och de är väl typ de två djuren med klor som äter myror?
Inte lo iallfall. Mink?
Nått i den storleken är vad jag tycker känns troligast.Jag tänker också järv. Eller kanske mård?
SåklartMen såg han den med klomärken?
Såklart
Men är det klomärken? Borde inte ränderna vara mera jämna bredvid varandra då och inte en och en som det mest ser ut på bilden?
Grävling finns så en sån kanske det kan vara.Grävling, finns den i Norrbotten??
Jag tror fortfarande på en ung Nalle. Det borde finnas spillning i närheten också, tänker jag. TS, du kanske kan gå tillbaka och leta:
Hackspetten kan också göra stor åverkan, men knappast SÅ mycket som här; detta ser dessutom ut som riv-och-slit med starka klor (omän av storlekn mindre...) En ung björn som just kommit ur idet är nog rätt hungrig.....
Jag tänker också på spillkråka, de gör såHan tänker nog på Spillkråka. De kan flisa på rätt bra
(och det är en hackspett trots namnet, massiv sådan).