Vem har det kallast?

Vädret luras minsann - hade -15 som varmast igår, var ute och red i nästan en timme i -17 och blev inte ens kall!
Sent på kvällen var det -22 igen och det har hållt i sig... :meh:

Tror vi hade -21 inatt och det ska vara kallt i morgon när jag åker till veterinären. Sen blir det skitväder med plusgrader i flera dagar för att sedan frysa på igen. Stackar alla vilda djur med skaren som kommer bli. :(

Fina iskristaller på fönstren i sovrummet i kylan ❄️

IMG_0375.webp

Jag håller febrilt tummarna för att det inte ska bli så illa som det ser ut, men när det är långvarigt, många plus och har stått i prognosen länge så har jag inget stort hopp.

Här är Klart, SMHI och YR samstämda och det brukar betyda att det stämmer rätt väl. Nästa helg ska det blir kallare igen, kring -12.

-22 grader i morse men nu har det stillat sig med -16. Fortsatt sol och blå himmel och jag blir glad när det är såhär vackert. 18 grader inne så problemfritt men elmätaren snurrar lite väl fort så jag har tänt kaminen. Ska snart till stallet och idag blir det en tur ut med min lilla bruna.

Liknande trådar

Hemmet Oj, här hemma sover jag fortfarande gott och i lagom temp trots fönster i söderläge i sovrummet. Låter som att nåt gått fel i...
2 3
Svar
49
· Visningar
1 257
Senast: Rugge
·
Hundhälsa Jag har tältat en del med vovvarna denna sommar och det har varit riktigt mysigt. Men jag har lite svårt att bedöma om nätterna är för...
2
Svar
20
· Visningar
1 024
Senast: __sofia__
·
Hemmet Okej, om några timmar måste jag bestämma mig! Jag bor i nuläget i en nyproducerad lägenhet som är är snordyr. 43% av min lön går till...
4 5 6
Svar
104
· Visningar
8 430
Senast: Shaggy
·
Fritid Jag brukar följa alla trådar som postas när det efterfrågas om tips på sevärdheter och annat kul när en ska ut på tur. Är ju så många...
2
Svar
24
· Visningar
767
Senast: Tilly_85
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Offentliga verksamheter
  • Vad gör vi? Del CCV
  • Valet i USA