Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Skogshöns typ orre/tjäder. Kan inte säga exakt vilken.Hittar oidentifierad spillning i skogen vid en tjärn. Består av växtrester och ligger ett gäng, lite spridda. Vilket djur?
Tjäder tror jag:Hittar oidentifierad spillning i skogen vid en tjärn. Består av växtrester och ligger ett gäng, lite spridda. Vilket djur?
Kul eftersom jag, trots ett långt liv i och runt skog, aldrig träffat på någon tjäder tidigare. Nu vet jag att den finns här i alla fall!
Åh, var glad för det.
Mvh
/...........
![]()
Haha, den ser så otroligt viktig ut.Visa bifogad fil 68638
Jag gissar att det här kan vara den kvinnliga varianten? Jag blev iallafall stoppad av den på väg hem från förra jobbet, gick fram och tillbaka framför bilen med bestämda steg och gapade!
Jag vågade INTE öppna dörren!![]()
Haha, den ser så otroligt viktig ut.![]()
Kan inte sluta titta på den, så rolig.Ja, en fågel med pondus![]()
Tjäder är verkligen Sveriges svar på dronten. Maken till självmordsbenägna fåglar lär inte finnas!Fick mig osökt att tänka på den här videon jag såg här om dan på FB:
Har tack och lov bara sett dom på håll, aldrig blivit jagad av en men hört om folk som blivit det.Tjäder är verkligen Sveriges svar på dronten. Maken till självmordsbenägna fåglar lär inte finnas!
Tjäder är ju ändå ganska lugna jämfört med orre, de är ju bindgalna nu I parningstider. Tjäder verkar mer korkade, utifrån de jag ofta stöter på härHar tack och lov bara sett dom på håll, aldrig blivit jagad av en men hört om folk som blivit det.
Jag tror bar jag sett tjäder ute i naturen. Tror inte jag sett någon orre än är väl bäst å säga, rätt va de e springer man väl på en.Tjäder är ju ändå ganska lugna jämfört med orre, de är ju bindgalna nu I parningstider. Tjäder verkar mer korkade, utifrån de jag ofta stöter på här![]()
Uppenbarligen finns de ju här, men jag har aldrig stött på någon. Varken vid mina oändligt många ridturer i skogarna eller promenader.Tjäder är ju ändå ganska lugna jämfört med orre, de är ju bindgalna nu I parningstider. Tjäder verkar mer korkade, utifrån de jag ofta stöter på här![]()