Ibland får man köra på fast det inte går; det var i alla fall enda sättet för mig att få något slags grepp om min ångest. "Är det jobbigt nu? Ja, skitjobbigt. Dör jag? Nej, så då får jag fortsätta knega på fast det är förjävligt." Detta är framför allt viktigt när man försöker bryta sig ur kassa förhållanden, oavsett om de är strikt platoniska eller ej. Herregud, jag sov mig igenom ångesten de första veckorna efter att jag klippt med min så kallade vän, då hade vi känt varandra i över 10 år och det var inget jag gjorde lättvindigt, men det behövde göras för min egen hälsas skull.
Det jag läser är att du verkar ha lite skev syn på relationer människor emellan. En sån sak som att man försöker skapa kontakter men de rinner ut i sanden t ex, det händer typ alla vuxna människor. Det tog mig en evighet att greppa just det (är inget proffs på att handskas med folk
), men nu har jag lärt mig att man klickar helt enkelt inte med alla trots att man "borde" göra det pga gemensamma intressen eller dylikt. Det är tyvärr så att man måste traggla sig igenom en del stela dialoger med nya människor för att kunna hitta guldkornen. Det är inget fel på dig för det, men det är lätt att man intalar sig själv det istället för att fortsätta försöka trots hjärnspökena.