Vem bär ansvar om hästen blir sjuk på hingststationen?

T

Thuja

Nu har jag inte varit med om något sådant, ännu men jag undrar mest vem det är som får stå för medicin o dyl om hästen t ex får kolik eller skadar sig på hingsstationens anläggning? Detta står säkert i mitt kontrakt men vill ändå passa på att fråga er här på Buke.
Jag menar inte skador som uppkommit pga tidigare händelser utan något som händer just på hingsstationen och man som hästägare inte kan påverka...

Sv: Vem bär ansvar om hästen blir sjuk på hingststationen?

Det går egentligen inte att svara direkt på frågan du ställer...Handlar det om vårdslöshet så blir det stationenes ansvar men i de flesta fall så är det väl det levande djuret själv som kan få till skador som inte gått att förutse. Du som hästägare står för medicinen vid tex kolik. Såvida inte stationen har del i att de har tex. serverat otjänligt foder etc.

Hälsningar Helen

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag har ett riktigt dilemma som jag mår riktigt, riktigt dåligt av. Jag har 2 ston och en äldre valack. Valacken är 20 år, har en åkomma...
2
Svar
24
· Visningar
2 566
Senast: mars
·
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 105
Senast: Lavinia
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 045
Senast: Anonymisten
·
Ekonomi & Juridik Hej! Jag undrar om det finns något jag kan göra i min situation. Kortfattat så sökte jag häst att ha på foder, denna hästägare...
Svar
19
· Visningar
4 797
Senast: cewe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama