Vem är världens högst bedömda 4-gångshingst?

Sv: Vem är världens högst bedömda 4-gångshingst?

fel......

.

Skulle chansa på Eldjárn frá Tjaldhólum?, han har iaf högre än Garri frá Reykjavik för rid eg. men samma slut kåring.

Eldjárn måste jag faktiskt erkänna att jag har missat:o , men jädrans så fin han var! Och vilken bedömning för ridegenskaperna!

Jäkla bra fråga! Det skulle vara väldigt intressant att veta!

Är det fortfarande Askur som är den högst bedömda hingsten i Sverige?

Nope, Högst bedömd nu är Hrannar vom Svada Kol Kir, med 8.88 för ridegenskaper, 8.60 totalt.
Högst totalbedömning (och även högst blup!) har Ísar frá Keldudal, totalt 8.61.

Men högst bedömde fyrgångskingsten i Sverige då?
Birkir? Han har ju 8.40 för ridegenskaper och totalt 8.37
Han var iaf högst bedömda fyrgångshingsten 2005!

Men Soldán har ju högre än Birkir i så fall! Han har ju 8,43 för ridegenskaper. Eller? :p

Glaesir fra Skumstödum skrev:
Eldjárn måste jag faktiskt erkänna att jag har missat:o , men jädrans så fin han var! Och vilken bedömning för ridegenskaperna!

Ja, Eldjárn är jädrans fin, och har ni sett hans ökade tölt? Man tappar nästan hakan och vilket tempo och go den hästen har:d Garri har ju lite lägre för rid eg. men istället högre för extriör. Han är också en stor favorit om man skall bortse från många hästar på island, han är liksom så extrem, sånt gillar jag.

Soldán har totalt 8.32, alltså har Birkir högre. Jag skulle också gissa på att Eldjárn frá Tjaldhólum är den högst bedömda fyrgångaren i världen.

Muninn skrev:
Nope, Högst bedömd nu är Hrannar vom Svada Kol Kir, med 8.88 för ridegenskaper, 8.60 totalt.
Högst totalbedömning (och även högst blup!) har Ísar frá Keldudal, totalt 8.61.

Askur är fortfarande högre bedömd med en totalbedömning på 8.64! Hrannar har dock den högsta bedömningen för ridegenskaper. (Askur har 8,87)

*KL* är bara tvungen, Stáli frá Kjarri, en ny favorit från min sida, :love: som tagit över hedern från Þóroddur frá Þóroddsstöðum som världens högst bedömda islandshingst. :banana:

Nu har jag kollat - Tigull frá Gygjarhóli är världens högst bedömda fyrgångshingst med 8.60.

Eller jag skoja bara Rauðhetta frá Kirkjubæ är nog högst ännu, sedan Stáli och sedan Þóroddur:D

Med hela,
9.23 för rideg. och 8.4 extr. det blir en totalsumma på 8.81 :eek: !

Tänk vilka hästar det finns här i världen!

Har ni glömt Garri frá Reykjavik ?? Han är världens högst bedömda 4 gångshingst
kolla hans hemsida där man kan få en "dräggel dräggel" skrivbordsbild
www.garri.dk 8.75 för en fyrgångare !!

styggasyster skrev:
Har ni glömt Garri frá Reykjavik ?? Han är världens högst bedömda 4 gångshingst
kolla hans hemsida där man kan få en "dräggel dräggel" skrivbordsbild
www.garri.dk 8.75 för en fyrgångare !!

8.75 för rideg. Ja, dessutom är han nämnd högre upp:D Eldjárn skulle jag tro har högst för rideg. med; 8,85.

Garris extr. ligger på 8.26 och med rideg. blir det en totalsumma på 8.55. Eldjárns ligger på extr. 8,09, som i slutsumma blir också 8.55. D.v.s, dom har samma slutkåring.

Tigull frá Gygjarhóli, (extr. 8.65, rideg. 8.56 total: 8.6) är världens högst bed. 4-g. Dock har Eldjárn och Garri högre för rideg.

Senast ändrad av en moderator:

Diva från Gategården har samma totalpoäng som Raudhetta.

(Jag har f ö redan nämnt Tigull. ;))

Liknande trådar

Samhälle En fundering som jag har haft är vad som blir framtidens arkiv när vi har en så digital värld med snabb teknikutveckling. Kommer sånt...
Svar
0
· Visningar
241
Hästmänniskan Fy vilken jobbig sits jag har satt mig i. För två år sedan köpte jag en unghäst då min andra häst var skadad och det verkade inte som...
Svar
16
· Visningar
2 075
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag förstår verkligen inte det här med “dolda fel” vid husaffärer. Det funkar ju inte i praktiken. Som jag har förstått det så är...
2
Svar
39
· Visningar
3 692
Senast: cewe
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
15 778
Senast: Juli0a
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar