Vem är erat barn lik?? *Bildtråd*

Sv: Vem är erat barn lik?? *Bildtråd*

Man ser ju helt klart vem som är pappa till Arvid. Men han har nog drag från dig också.
 
Sv: Vem är erat barn lik?? *Bildtråd*

Oj, vad lik Alvin är sin pappa som liten! Och Elis är ju jättelik dig när du var liten! :)
 
Sv: Vem är erat barn lik?? *Bildtråd*

Det där med ögonfärg är så häftigt tycker jag.
Trodde också att brunt var dominant.. Min mamma har bruna ögon och vår pappa gröna. Jag och min bror har blåa båda två.

Spännande att se vad dottern får för ögonfärg. Både sambon och jag har blå ögon men det finns bruna i båda våra familjer..
 
Sv: Vem är erat barn lik?? *Bildtråd*

Men shit, kopior av varandra!

Mitt ex såg precis ut som sin pappa som liten. Trodde första gången jag var hos dom att det var exet på en inramad bild men det var hans pappa :D
 
Sv: Vem är erat barn lik?? *Bildtråd*

Ang ögonfärg:
Alla har två uppsättningar av ögonfärg, brunt dominerar alltid.
Man ärver en uppsättning av vardera föräldern. Alltså kan två brunögda föräldrar få ett blåögt barn!
ex
-Pappa har en uppsättning blå och en uppsättning brun- alltså bruna ögon (brunt dominerar)
-Mamma har en uppsättning blå och en uppsättning brun- alltså bruna ögon (brunt dominerar)
-Barnet ärver den blåa uppsättningen av båda föräldrarna- barnet blir blåögd!
 
Sv: Vem är erat barn lik?? *Bildtråd*

*kl*
13422630.jpg

Lite gammal bild på mig.

13422993.jpg

Min sambo. Fast han har inte mohawk/tuppkam längre.

18519242.jpg

Vår son.

Vem är han lik? Han sägs vara lik mig mycket, men storleken har han från sin pappa. Hans pappa är 1,92 lång och föddes väldigt stor (5,3), jag är 1,78 och föddes på 3,4 kg. Loke föddes på 4.1.
 
Sv: Vem är erat barn lik?? *Bildtråd*

*KL*

Oj, vad kul att denna tråden fick sån "fjong"..
Jättekul att se hur generna går vidare.
Silverkedjan och Bananens bilder är ju bara helt skrämmande juh:eek:
Jag har alltid tyckt att rasmus är lik sin mamma, Pmm, men nu får jag allt tänka om.
Glamoroza ox, jag tycker inte att jag ser nån slående likeht hos dina barn. Visst finns det drag, men jag chansar på att dom är mer lika sin far.


Och tack för alla fina kommetarer om min "lilla" prins...
Det verkar vara en genomgående kommentar att han har mina ögon och resten är sambons...
Han är fasligt lik min pappa och sambons pappa och morfar i vissa rörelser och gester...
 
Sv: Vem är erat barn lik?? *Bildtråd*

Silverkedjan, har du inte överfört några gener alls till Eskil? :D

Nä, de första två åren trodde jag han var KLONAD! Snäll, sovande, söt och lugn bebis som ser ut exakt som pappa.

Men sedan efter en metamorfos visade det sig att jag varit inblandad :D Envisare, erhmm, förlåt, målmedvetnare, unge får man leta efter :rofl:
 
Sv: Vem är erat barn lik?? *Bildtråd*

Glamoroza ox, jag tycker inte att jag ser nån slående likeht hos dina barn. Visst finns det drag, men jag chansar på att dom är mer lika sin far.

Ja de är lika sin farmor.
Min sambo är lik sin far & sambons bror är lik deras mor.
Men när vi har kollat på min brorsas dopfoto & jämnfört med hur Jonas ser ut nu så finns det faktiskt vissa likheter, så hoppet att även lite DNA från mig har överförts är inte ute :)

Här var Moa lite lik mig ett kort tag.
 
Sv: Vem är erat barn lik?? *Bildtråd*

Jag
19481491.jpg


Erik
19482069.jpg


Kanske inte superlikt, men lite iaf.. ;) alla säger att han är så lik sin far, men jag vet inte jag.. :p

Erik & pappsen
19482362.jpg


Skulle dock vara kul om Erik fick sin pappas frilla! :love::D
19482322.jpg
 
Sv: Vem är erat barn lik?? *Bildtråd*

Ni var otroligt lika ju!
Alla säger att min son är såå lik sin pappa, men jag vet inte det där heller :p
 
Sv: Vem är erat barn lik?? *Bildtråd*

Har ju lyckats fiska fram foton där vi är hyfsat lika iaf.. ;)
Det är ungefär 90% som tycker att han är lik pappa så jag måste ju försöka bevisa motsatsen!
 
Sv: Vem är erat barn lik?? *Bildtråd*

Hehehe, det är ju klart!

Min son har vissa smågrejer från sin pappa, men annars är det från mig tycker jag iallafall.

Han är lik min bror när han var i samma ålder.
 
Sv: Vem är erat barn lik?? *Bildtråd*

Jag börjar med Alvin. Jag kör på bilder från sambon när han var lika liten.

Alvin nio månader, och sambon, nio månader gammal.


Måste bara få inflika, lite utanför ämnet :D

GUUUD vad söt!!!! :love:
Det var nog den sötaste unge jag sett tror jag, näst efter mina egna förståss!!

// Anna
 
Sv: Vem är erat barn lik?? *Bildtråd*

Haha, vad roligt att höra :)

Visst är ens egna barn alltid sötast, alla andra gulliga ungar kommer på 2:a plats ;):D
 
Sv: Vem är erat barn lik?? *Bildtråd*

Saga är väldigt lik sin pappa


Enda bilden jag har på mig och Saga på nätet just nu!


Lite mer "bara" jag


På sambon har jag ingen bättre bild än den på honom och Saga..

Bara Saga
 
Sv: Vem är erat barn lik?? *Bildtråd*

Ang ögonfärg:
Alla har två uppsättningar av ögonfärg, brunt dominerar alltid.
Man ärver en uppsättning av vardera föräldern. Alltså kan två brunögda föräldrar få ett blåögt barn!
ex
-Pappa har en uppsättning blå och en uppsättning brun- alltså bruna ögon (brunt dominerar)
-Mamma har en uppsättning blå och en uppsättning brun- alltså bruna ögon (brunt dominerar)
-Barnet ärver den blåa uppsättningen av båda föräldrarna- barnet blir blåögd!

Aha! Intressant! Tack för infon! :)
 
Sv: Vem är erat barn lik?? *Bildtråd*

Jupp, pappa upp i dagen. Men det är ju ingen hemligeht. Söt som socker e hon i alla fall:D
 
Sv: Vem är erat barn lik?? *Bildtråd*

OT men jag känner igen din sambo jätte mycket! Kan bara inte placera vart. Vet ju att vi bor i samma trakter.

Och jag har kommit på att jag känner igen doglover från nånstans.
Kommer ju ifrån gbg men kan inte heller placera vart ifrån jag har sett henne.
Jobbigt sånt där.
 

Liknande trådar

Övr. Barn Ett barn i dotterns förskolegrupp försöker tvinga henne att konstant leka med henne. Gör inte dottern det så blir det andra barnet...
2
Svar
23
· Visningar
1 598
Senast: Inte_Ung
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
Svar
8
· Visningar
1 062
Senast: Modest
·
  • Artikel
Dagbok Fortsättning från VGV Kids. Vi träffade en sköterska på närakuten som verkade oroad. Hon verkade inte riktigt få grepp om varför han...
Svar
12
· Visningar
1 815
Övr. Barn Jag är lite kluven i frågan hurvida man som förälder bör lägga sig i sitt barns vänskapsrelationer och i vilken grad man ska försöka...
Svar
6
· Visningar
2 055
Senast: Mois
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Annonsera mera VII
  • Ridskoleryttare
  • Föräldrar till barn som rider

Omröstningar

Tillbaka
Upp