Vem är Apiatair Verte ?

myzzan

Trådstartare
Vi fick hem ett stort efter Apiatair Verte ? Resten av ledet i stamtavlan bland hingstarna vet man vilka det är !
 
Vi fick hem ett stort efter Apiatair Verte ? Resten av ledet i stamtavlan bland hingstarna vet man vilka det är !

Googlade lite. En holländsk häst född 2005 e Solitair - Calypso III - Alme Z , kastrerad, tävlad i hoppning upp till 1,40 av Jan Verellen. Brun med stjärn. Har flera syskon som också tävlar på samma nivå, mamman Pia Verte tävlade också på samma nivå, liksom mormorsmor Ma Pomme Verte. Massor av 1,30-1,40-hästar i mödernet. Tre syskon, bland dem en bror godkänd i AES, finns (med filmer på hemsidan) på Stall Knijnenburg utanför Eindhoven i Nederländerna. Jan Verellen är en belgare f 1963 som driver ett handels- och utbildningsstall i Nederländerna, nära den belgiska gränsen.

Såld till Kelly van Vleck i Kalifornien, tävlas nu av henne. Här är en film från i våras:


Här är en film med en annan ryttare, när han var kvar i Nederländerna och tävlades i Indoor Brabant:

 
Senast ändrad:
Okej tack eftersom man kände igen dom andra längre bak i stammen så

Så...?

Den verkar ha varit hos proffs hela vägen, plus att namnet är ovanligt, så det finns ovanligt mycket info på nätet för att varken vara en avelshingst eller en häst som tävlar i yttersta eliten. Jag antar att du har Endy? Verkar inte som att han varit i avel egentligen, men de kanske tog något föl hemmavid, eller så är hon resultatet av en tjuvbetäckning.
 

Liknande trådar

Övr. Hund Jag har köpt hem två korvar Pondus för att prova och ena korven verkade god men den ena hunden verkar tycka att den andra är helt...
Svar
11
· Visningar
872
Senast: snorp
·
Avel Behöver lite input. Betäckte mitt sto för första gången i år, hon är 11 år och hon har inte varit betäckt tidigare vad jag vet...
Svar
10
· Visningar
1 346
Hästvård Hur mycket gör det om hästen inte får i sig allt avmaskningsmedel? Blandade det i foder men vet inte om det inte dög eller om...
Svar
4
· Visningar
543
Senast: aglaonema
·
Samhälle Ska på ett julbord på Lilla Essingen imorgon. Primusgatan 116. Sitter och kollar hur jag ska ta mig dit. Hade tänkt mig kollektivt med...
Svar
13
· Visningar
1 178
Senast: Cattis_E
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp