veka kotor

Sv: veka kotor

verkningen mkt viktig ,rent allmänt utan att ha sett individen ,låg ,individanpassad trakt,snabböverrullningsfas.Var medveten om att hästen inte kommer att hålla för hög belastning.Finns ingen anledning att oroa sig för att hästen kommer att hålla för normal varierad ridning med en lyhörd ryttare som är beredd att långsamt stärka hästen. Ut och skritta och trava i varierad terräng,påbörja därefter dresssyrarbetet.Lycka till.

Sv: veka kotor

Bästa balansen? nån som har nått tips?
Min gamla häst hade veka kotor fram framför allt. Han verkades som vanligt alltså så att "linjen" från tå och upp inte "bröts" (sorry, jag är helkass på hovslagarbegrepp) och som oracle säger något kortare tå så att överrullningen blev snabb/lätt. Hästen klarade utmärkt att vara privathäst med en till ett par timmars ridning varje dag. Inga begränsningar när det gällde hoppträningar eller dressyr. Han såldes så småningom till en ridskola där det visade sig att han inte klarade mer än två timmars lektionsridning per dag. Han kunde alltså inte betala sig på ridskolan så jag köpte tillbaka honom därifrån. Jag hade aldrig någonsin några problem med hältor efter det.

Så visst, hållbarheten kan begränsas lite, men det behöver inte bli några problem.

Senast ändrad:

Liknande trådar

Hästvård Köpte en häst för ett halvår sedan. Besiktigad ua vid försäljningen, ingen röntgen gjordes. Efter ett par månader uppmärksammades...
Svar
17
· Visningar
1 587
Hästvård Nån med erfarenhet av hovbensfraktur? Min häst blev halt på ett bakben och hoppade på 3 ben. Kan efter smärtstillande både gå och stå på...
2
Svar
25
· Visningar
1 960
Hästvård Behandlar hästen med TENS i rehabsyfte, hyr just nu en i 3 veckor, de rekommenderar att köpa en själv, jag googlar och blir inte klok...
Svar
0
· Visningar
340
Hästvård Jo jag lånade i våras ut min 9-åriga shetlandsponnyn till en fodervärd och har hitintills verkar gått jätte bra😊 Får regelbundna...
2
Svar
23
· Visningar
2 404
Senast: Stergo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka