Veka bakkotor..

kitty79

Trådstartare
Letar efter en sällskapshäst till min val.Var och tittade på en liten tvååring häromkvällen.Några åsikter om dessa kotor? Har ingen personlig erfarenhet av veka kotor (mer än vad jag har läst mig till här på buke halva natten)
33071326.jpg

33071325.jpg

Sv: Veka bakkotor..

Min ena tjeja har veka kotor mest bak å hon klarar sej fin fint för de hon används till promenad, litre dressyr träning å avel (lämnar inte föl med veka kotor) men så fort de blir geggigt i hagen eller man rider där de e för backigt ´blir hon tjock om kotorna.. jag skulle aldrig köpa en häst med veka kotor när man märkt att de e en del extra jobb med de..

ok , Den här fröken har en tydlig skillnad på hö.&vä.
Är det något som kan rätta till sig?
Hon hade väldigt mycket benstomme att växa i.,väldigt valpig.

Rent generellt,, oberoende på exteriör så brukar kotornas belastning avspegla sig utifrån det underlag benet belastas på. Det som jag på dina bilder focuserar mig mest på är den expositionsartade växtlighet som inträffat under den sista veckan.

Gräset växer så det knakar och på dina bilder framträder en mera tydlig varnings signal,, nämligen fång.

Hur tänker du då?
Vet att hon står ganska märkligt på fotona,men det beror på att hon tokbrunstade,
Tala gärna om mer!

Hur kan du utläsa en "fångvarning" (dvs att du som jag förmodar anser att hästen ligger i riskzonen för fång och redan uppvisar något symptom på detta) på dessa bilder?

TS, jag tycker detr behövs bättre bilder för att avgöra hur kotorna och exteriören ser ut. Bilder på plant underlag där hästen står samt är i rörelse.

Ok,..Har inga fler bilder för tillfället.

Men kan tala om att hästen är ett 2årigt varmblodssto,inkörd som 1åring,körd till december började då gå snabbjobb,slog sig blodig på baksidan av hö.kota.
Urtagen ur träning efter detta och har stått på vila sen dess.

Liknande trådar

Utrustning Sitter å lurar på att införskaffa ett sidepull för att prova på grabbarna, men funderar på det här med designen på nosdelen Hur stor...
Svar
12
· Visningar
956
Senast: Shixle
·
Hundträning Hej! Jag kommer snart få hem min första hund. Jag har läst på och även frågat vänner med hund men skulle vilja höra lite mer tips :)...
2
Svar
30
· Visningar
3 100
Övr. Hund Hej! Jag är på jakt efter en ny hund. Hunden kommer utbildas till patrullsökhund och leta efter försvunna personer. Då jag inte vågar...
Svar
6
· Visningar
904
Senast: Nordthor
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag blev ju bannad härifrån en månad. Jag förstår beslutet men tycker väl inte att det har precis hjälpt. Inte vad gäller alkoholen...
21 22 23
Svar
457
· Visningar
55 456
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka