Vegansk hyaluronsyra

Kirie

Trådstartare
Någon som vet om det är någon skillnad i effektivitet på vegansk eller den vanliga (bovin) hyaluronsyran?

Jag ämnar ge oralt som gel.

Hmm... Om du googlar på hyaluronsyra till häst så sägs det bland annat att molekylstorleken har betydelse har jag för mig. För stora molekyler gör att det inte är verksamt. Typ.

Hyaluronsyra är ju tillverkat av ett specifikt enzym, har svårt att se hur det kan komma från vete?

Jodå, visst framställs HA på annat än animaliska källor. GMO-bakterier kan tillverka det från vete (eller om det är vetegräs, jag är lite osäker).
Kan dock inte säga något om effektiviteten.

Den veganska var ngt billigare det var därför jag undrade men jag kör på den vanliga bovina, det känns säkrare.

Liknande trådar

Foder & Strö Tänkte ge linfrö, mest för att skydda magen. Ska det blötas upp? Ska man köra det i mixern? Tillägg, vet att man kan ge torrt men då...
Svar
4
· Visningar
229
Foder & Strö Då min häst har FFV som vi inte får bukt på ska vi testa GastoGard. Dock går det inte att ge honom orala sprutor, har någon provat att...
Svar
5
· Visningar
645
Senast: AbCdE
·
Foder & Strö Hej! Jag har några frågor angående foder. Min häst har varit på träning och skall börja utfodras med hel havre och betfor samt protein...
Svar
13
· Visningar
818
Foder & Strö Först vill jag bara skriva att jag har skickat fler foton och beskrivning till tillverkaren men dom har stängt nu och svarar nog imorgon... 2
Svar
23
· Visningar
1 927

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka