Jo, ungefär så. Just slakterier är jag dålig på att få kontakt med, lättare med små gårdar och jägare. Har dock bekantingar som lyckats med bra slakterier och det är jag mycket tacksam för. Köper ofta större mängder åt gången och har två frysar enbart till hundmat för att kunna göra det. Som i höstas tex, då fick jag hem 120kg renkött ungefär, och kilopriset blev löjligt lågt även inkl frakt. Hur bra som helst
Nu har jag hundar som är friska och utan några problem att behöva ta speciell hänsyn till när det gäller utfodring, så då blir det väldigt enkelt. I början var det lite att tänka på, men nu när jag gett enbart rått i några år så tänker jag inte ens på vad jag ger. Största problemet är att se till att ha mat tinad ungefär
Jag går mycket på känn och försöker se till att få liten variation när det gäller vilka djursorter köttet kommer från, sedan kollar jag på avföringen för att se så att de får lagom mycket av allt.
I början vägde jag varje litet gram, övertygad om att det skulle vara svårt med allt. Senare insåg jag att det viktigaste var att veta hur de olika ingredienserna påverkar hunden, då kan jag strunta i att väga, mäta och räkna ut. Det finns ju de som gör invecklade matscheman för att se till att hundarna får i sig allt de behöver också, det skulle jag aldrig klara. Det blir mer "Hm.. de har ätit ren de senaste dagarna, det kanske är läge för något annat nu då"