Veckan före tävling

Shaggy

Trådstartare
På lördag ska Novan och jag ut på vår första distansritt (tredje gången gillt sägs det ju). Frågan är nu hur ska jag rida nu inför tävlingen.
Jag skulle vilja rida en lite jobbigare tur, 1,5 mil med mycket backar, före tävlingen (kunde inte i helgen) och planerar att göra det idag. Ska jag sedan ta det lugnt onsdag, torsdag och vila fredag eller hur ska jag rida? Är det dumt att sätta lite press på henne idag?
Det handlar om en 50 km CR och jag ska rida lugnt.
Håll gärna en tumme för oss så hon inte får för sig att bli halt strax före start igen som hon blivit de två tidigare försöken.

Sv: Veckan före tävling

På lördag ska Novan och jag ut på vår första distansritt (tredje gången gillt sägs det ju). Frågan är nu hur ska jag rida nu inför tävlingen.
Jag skulle vilja rida en lite jobbigare tur, 1,5 mil med mycket backar, före tävlingen (kunde inte i helgen) och planerar att göra det idag. Ska jag sedan ta det lugnt onsdag, torsdag och vila fredag eller hur ska jag rida? Är det dumt att sätta lite press på henne idag?
Håll gärna en tumme för oss så hon inte får för sig att bli halt strax före start igen som hon blivit de två tidigare försöken.

Om jag skulle rida en ritt på lördag skulle jag möjligtvis rida ritten men skritta och trava lugnt. Jag vet inte om du red ritten idag, men om du gjorde det, håll koll på hur hästen mår. Skritta den imorgon så att den inte blir stel. Låt den vila på fredag, om du inte skall resa långt. Lycka till, och ta det lugn så går det säkert bra!

Sv: Veckan före tävling

Min slarver gick och snubblade i helgen, blev halt några steg, och jag var helt övertygad om att jag skulle få stryka mig igen. (Missade Björkvik också). Men allt har verkat ok och nu bär det av.
Vi syns imorgon! :) *peppar peppar* :angel:

Liknande trådar

Distans Hej! Exakt hur funkar det när man kvalar med danska tävlingar? Kan man föra in resultaten av en dansk regional tävling i det svenska...
Svar
1
· Visningar
1 794
Senast: fio
·
Ridning Hej, vad tycker ni? På grund av att jag fick magsjukan I helgen så förstördes min vecko planering på min häst och nu är jag tveksam på...
Svar
9
· Visningar
1 121
Senast: mackan
·
Relationer I vilken ände ska jag börja ens försöka förklara det som har hänt, mina tankar och allt kaos som just nu omsluter mig.. Jag får försöka...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
35 111
Senast: cirkus
·
Hundhälsa Hur länge klarar sig en hund utan mat? När jag söker så står det alltifrån 7-14 dagar och gäller oftast hundar som är kräsna och...
2
Svar
31
· Visningar
4 805
Senast: Migo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Mata småfåglarna
  • Storlek röd Kong?