VDL Sheraton

S

starstruck

i denna tråd diskuterar vi snyggingen nämnd ovan.

sheraton.jpg

o filmer finns här:

http://www.pro-stallions.com/stallions/s.htm

kom igen furioso! :D kopiera in det du skrev att gränsbo sa. kan ngn luska reda på avkommebilder kanske?? :angel: vilken typ utav ston o vilka blodslinjer tror ni att han passar ihop med?

Sv: VDL Sheraton

oh en tråd om Sheraton!!! Vem var det nu igen?;)

Ja, skall kopiera in det. Hoppas bara det stämmer. Satt o körde bil samtidigt i stan o var lite stressad...

En sak jag tänkte på är iallafall att han är snygg o väldigt billig!!! 2000 kr plus 7000 vid levande föl. De sa att han hade en snygg sida o det ser vi ju.

videos fanns på www.pro-stallions.com iallafall. ser fin ut!!

Det negativa med honom är väl då att han ej har äldre avkommor. Men är det inte så att det är bakomliggande blodslinjer som tillsammans med stoets blir en (bra) avkomma. Dvs man skall väl titta i 2a o 3e led? eller hur tänker ni som är vana att avla o även ni som ej är så vana men som teoretiskt kanske har läst mm;) ?

ja kan ingen jätteduktig avelsmänniska komma o ge oss lite råd om hur vi ska tänka angående det :idea:

du skrev att han var utåttåad, det kan nedärvas men går att få ordning på mer korrekt verkning av fölet. det går att komma åt ganska många felaktiga benställningar med korrekt verkning tidigt. dock ej parallellförskjutning tex. (jag vill tex inte avla på en som är parallellad..)

på video ser han ut att röra sig helt okej o så ser han ridbar ut. o hinderklok (han tar sig an hindren på ett bra sätt o ryttaren rider mkt mjukt o lämnar över lite till S, som verkar sköta det utmärkt! :)) dock hoppar han ju inte upp i takkronorna, utan ser lite mer långsam ut (det passar ju iofs på mitt sto som är mkt kvickt..) hmmm. o sen som du säger så är ju priset modest o jag tycker ju att det är bra med levande föl avgift.. ;)

har du lust att lägga ut bild o info om ditt sto? Kommer ej ihåg vad du har som du funderar på åt Mr S....

Skall titta in hingstkatalogen på andra kandidater o försöka övertala mig själv att betäcka redan i år.:D

hon är e: Leuthen 1- Colombia (ELIT) - Colombo (kwlkp) - Astronomer xx, ca 163 (hennes syskon, på mammans sida, är alla mellan 162-168 o har tävlat svår fälttävlan o msv hoppning) mitt sto har tävl msv hoppn, msv fälttävlan o la dressyr. snygg, lätt o kompakt modell, rör sig mkt trevligt, är väldigt ridbar, men känslig. otroligt snäll :love: hon hoppar med fin teknik, men skulle kunna ha mer scope.

jag vill ha en hinderklok o ridbar avkomma, som gärna får röra sig bra :bump:

har tyvärr ingen uppställd bild, men här är en från vår tid ihop på hoppbanan :)

lottaliten400x4001.jpg

just nu står dessa på tänkbara-listan:D :

- Caressini L
- VDL Sheraton
- Alligator Fontaine

om jag skulle använda fryst hade jag inte tvekat på:

- Phin Phin :love:

jag är dock helt förvirrad ang val :confused:

vad har du för sto?

Jag har Lapalisse 92 E. Voltaire u. Urbinella ue. Urbino uu. Cinderella-Toddhurst xx

Har haft henne 1 månad bara. Hon var utorkad o svag o såg väldigt skranglig ut bak när hon kom efter 6 dagr i lastbil. Men nu börjar hon bli lite rundare o ffa mindre stel. Bra gångarter men det är ngt med galoppen som skall usökas (4taktig i vä varv usch!!) men tror att det går att rätta till o att hon genetiskt även har bra galopp. (hoppas iallafall) skall försöka lägga ut en filmsnutt.

Har ej tagit ett enda kort så det blir i dag.:angel:

Har gått 1.55 med plac. Tror hon plac sig i 10 GP på rad o var en av Englands då bästa hopphästar då hon tävlades av engelska. Bar atävlad på hög nivå i ett el 2 år om jag förstått det rätt. Innan hon exporterades tävlade hon MSV dressyr o 1.40 som ung. Syster till Dream On (samma mamma) stofamilj 5

Otroligt trevligt temperament!! Lugn tills man sitter upp. Då är det framåt som gäller!! Hoppas vi får mkt roligt tillsammans. O att hon kan bli mamman till mitt nästa avelsto.:idea:

det låter som ett mkt fint sto! grattis :D

kanske ska du ta ett föl o sen sparka igång henne för fullt så att hon hinner bli lite tjock o glad :angel: iofs blir hon ju lite äldre då, men du kan ju rida ett tag även om hon är dräktig... :) har du några fler hästar?

Ja har en helt ubar valack som jag tyvärr skall sälja...

E. Rebel Z UE. Alpen Furst. Mkt modern i typen. Kvadratisk, högställd med bläs o höga strumpor bak, mörkbrun mot svart.
Smidig med bra gångarter..9 år. Tränad o tävlad i både dressyr o hopp o även terrängtränad. Vi har haft mkt kul!

En ettåring E. Uskudar ( jalisco B-Uriel) U. Jeskarla ue Farmer-Voltaire
som oxå är trevlig men som nu skall säljas men som är inne i en växtperiod o ej alltför snygg. Tur man har kort sen föltiden;)

min femåring har oxå Alpen Fürst i andra led. helt underbar är hon om än lite speciell :angel:

o jag tycker jättemkt om uskudar-stammen, synd att han står på naturligt. varför ska du sälja?

o så tebax till aveln då.. ;) vem tror du passar mitt sto?

Är ju förresten sugen på att betäcka lappis med Empire då hon är lång o långbent o mer "jag kan hoppa hus varianten". Förhoppningsvis blir det då någonstans där min valack är men lite högre. Kortare o lite smidigare.

Tycker det helt plötsligt finns mkt att välja på

Empire
PhinPhin
Szkopul (ingen annan som tror på honom?)
San Brasil
Heartbeat
Cartier
HipHop
acacio mm

Är ju förresten sugen på att betäcka lappis med Empire då hon är lång o långbent o mer "jag kan hoppa hus varianten". Förhoppningsvis blir det då någonstans där min valack är men lite högre. Kortare o lite smidigare.

Tycker det helt plötsligt finns mkt att välja på

Empire
PhinPhin
Szkopul (ingen annan som tror på honom?)
San Brasil
Heartbeat
Cartier
HipHop
acacio mm

jag såg Empire i helgen o han var mkt fin. han hoppar inte med så mkt marginal, men ser väldigt ridbar ut. sen är han ju väldigt korrekt i exteriören :) (han debuterade 1.50 med ett pet, så det var ju klart godkänt..)

Phin Phin:s stam är helt otroligt bra (tycker jag :)), men han finns ju bara på fryst i år, o det har jag inte råd med som det ser ut nu.

Szkopul känns underskattad, men jag tror inte att han passar till mitt sto.

Heartbeat vet jag inte så mkt om, mer än att det ser ut som att han kan hoppa hus på bilderna.. ;)

Cartier tyckte jag jättemkt om på hingstvisningen, men han är lite för mkt ponnylook för att passa mitt sto. sen har jag svårt för de där smått överrörliga, rullande bakknäna i galoppen.

HipHop
ser ut att vara väldigt spänstig o modig, tydligen präglar han sina föl mkt o ger större avkommor än Fille.

Acacio tycker jag jättemkt om :) sålde en mkt trevlig sådan avkomma förra året. det är hon som är på min avtar..

på vem? antar att du menar mitt avelssto?! tyvärr inte.. o nu vet jag inte om jag vågar ta en för hon är vääääldigt tjock (ska ju föla snart) :D

vem är den lycklige då? helt förvirrad som vanligt. Missade att hon skulle föla.:angel:

Jo, men Acacio kanske är ngt??

Vad säger ni andra? Det var ju ej meningen att det skulle bli en 2manstråd:crazy:

Men vi bör väl återgå till ämnet!!! Sheraton!!

Någon som bor i närheten o som oxå är intresserad av honom o som kan tänka sig att smyga dit med kamera!?

kom hit alla :banana: :banana:

smyga dit med en kamera låter utmärkt. synd att det är ett par mil dit för mig bara :angel:

vad tycker ni insatta om stammen?

:bow: :bow: :bow: :bow:

alla ser ganska långlinjerade ut, eller är det jag som har fel på ögonen?? ;) stammen med chin-chin som morfar är ju bara :love: o animon var såå söööt :love:

gud nu blev jag alldeles till mig... :D :bump:

Tack Monika!!! Kan man få en garanti att om jag tar mitt Voltairesto till honom, att det blir så där fint????;)

Liknande trådar

C
Avel Kopierat från tidningenridsport.se Ny VDL-hingst till Niklas Arvidsson "Niklas Arvidsson får ytterligare en hingst i stallet. Det...
Svar
10
· Visningar
1 893
Senast: rebus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka