VDL har köpt Landlord...

Sv: VDL har köpt Landlord...

Jag läste det i ridsport...
Jag har velat betäcka med honom i flera år men har inte haft något sto förrän nu och då försvinner han, SUCK!

När åker han? Hinner han betäcka något här innan?

Enligt Tullstorps hemsida leasas Davinci ut till Holland 2005.

Man kan ju undra varför?...han har ju knappt hunnit verka något här än?

Landlord är redan på plats i Holland!

Jag kan forsta agarna....pengar pratar ett starkt sprak!!
Hade jag fatt mer pengar nagon annanstans, an vad jag skulle fatt pa hemmaplan hade jag tagit den chansen.

Bra hastar finns det gott om, men det ar inte alltid man far chansen till att slippa pensionspara for resten av sitt liv.

Naturligtvis är det så. Men det vi menar, och som vi inte förstår, är varför dessa hingstar inte får tillräckligt med ston här i Sverige? Finge de det så skulle de aldrig exporteras. Det är som sagt var inte första gången det har hänt. Se på Flyinges väl marknadsförda hingstar, som (flera stycken) har över 200 betäckta ston varje år. Å så får en ELIT-hingst som Landlord, med avkommor bl a i Världscupen, 15-20 ston!

Något är fel bland de svenska stoägarna, och det är där förändringen måste ske! Och, kanske framförallt, hos köparna - för det är ju deras marknad.

Å andra sidan så har jag hört uppfördare som står med flera stycken QE o Akribori-unghästar som inte går att sälja - det finns för många. Så det kanske är en sanning med modifikation att det bara går att sälja föl/unghästar efter modehingstar?

Jo, det står att det finns fryst, men det framgår inte om det är deras eller VDL:s? Eller har de kanske ändrat sen sist *springer dit*.

Det är väl inte egentligen så svårt att förstå varför vissa hingstar får så lite ston. Det finns ju ett enormt utbud på hingstar och ett begränsat utbud på ston! Det spelar ingen roll hur många ston olika hingstar får, det kommer alltid att finns någon som anser att de ska ha fler. Dessutom är det ju mycket mer inne att använda yngre hingstar och det finns oerhört mycket på importsemin! Sedan tycker jag att det är bra att hingstarna rör på sig så att andra kan få tillfälle att byta blod i sin avel.
Men visst blir man besviken om detär just den hingst man tänkt sig själv! Jag blev bestört att Don Primero försvann för ett par år sedan men han kom ju tillbaka. Kanske även Landlord gör det?

Ja det finns ganska mycket fryst på honom!

Liknande trådar

Avel Besvikna är nog bästa beskrivningen när vi lämnade hingstvisningen. Ett bra upplägg, förberedda ekipage och trevliga hingstar. Så varför...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
7 023
Senast: viltmilla
·
Avel Hej! Hoppas att det är okej att göra så här :) Är väldigt ny här, så skäll på mig (snällt, tack! ;) ) om jag gör något knasigt...
Svar
17
· Visningar
4 831
Senast: Görel
·
Avel Såg att dom ändrade om reglerna kring egenhingst igen...BRA......Jag vart så jäkla gnällig när dom skulle se till att dessa avkommor...
Svar
6
· Visningar
877
Senast: martha
·
R
Avel Var ju en artikel i förra numret av Ridsport, där en inskrivare skribent ansåg att ASVH skadar svensk halvblods avel. Läste ni den...
Svar
10
· Visningar
1 313
Senast: shady
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka