lisa412

Trådstartare
Jag har tänk bygga ihop nån smart växthusliknande lösning till en pallkrage men vad ska man använda för sorts plast till väggar och tak?

Sv: Växthus

isolerplast om det ska vara hårt eller armerad plast om det ska vara mjukare plast :)
armerad plast håller väldigt mycket bättre än vanlig sån där tunn plast.

Finns färdiga tex från Sneckenströms.
odlingskrage_sneckens.jpg

Om du gärna vill göra själv så använd vanlig byggplast. Min gissning är att oavsett hur man gör med plast (till skillnad från glas) så får man räkna med att de har ganska kort hållbarhet. Jag har haft en köpt odlingsbänk i kanalplast och den klarade bara två säsonger innan den blev spröd och sprack. Vind sol och regn sliter en hel del på dem.

Jag ska bygga nån enkel variant själv och använda den här sommaren.

Tack för alla tips! :)

Gissar dock att det blir tokvarmt i dem om solen ligger på, bäst är de förmodligen för att förlänga säsongen och hålla några grader varmare än det är ute under vår och höst. Rätt många grönsaker ska ju inte ha så varmt, sallat och spenat och sånt går bara i blom om det är för varmt. Man får prova sig fram och hålla koll så att solälskare som tex tomater och sånt inte får brännskador.

Liknande trådar

Trädgård & Växter Runt hela huset ligger stenläggning, ca 150 kvm... Mycket vackert men... Inte längre. Jag hade på känn att det skulle bli såhär men...
Svar
11
· Visningar
428
Senast: Unafraid
·
Hemmet Har problem med att verkstaden ofta blir belamrad fort. Mycket hamnar på golvet eller närmaste bänkyta och det är så enerverande...
Svar
6
· Visningar
448
Senast: Badger
·
Trädgård & Växter Snart är vintern här. Dags att börja planera för övervintring av växter! Jag har bland annat citron, banan och pelargoner sin jag vill...
Svar
11
· Visningar
492
Senast: sthu
·
Anläggning Vi planerar att anlägga en spolplats utomhus till våren och jag vill gärna höra om era bra och dåliga erfarenheter av liknande. I...
Svar
14
· Visningar
999
Senast: hamilton1
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • När brukar uppfödare höra av sig?
  • Guldfasanerna