monster1
Trådstartare
Efter att ha kört ett bonusbarn på porten för att hen var barn nr 3 som kom över med förkylning känner jag mig som en skurk och funderar över hur ni andra med växelvisboende barn gör just nu. Situationen är sm sådan. Jag har varit hemma med förkylningssymptom sedan i fredags förra veckan dvs 9 dagar idag. I tisdags eller onsdags kom det fastboende bonusbarnet hit med förkylningssymptom från sin mamma som också satt hemma i karantän med förkylning. I fredags kom bonusbarn nr 2 som inte var särskilt sjuk men känt sig lite krasslig vi talade om för hen att vi inte kan ha dom pendlandes mellan sina två boenden nu när vi är sjuk och man inte får gå till jobbet när man har minsta symptom. Hen gick hem idag kände sig inte sjuk vad jag förstod. Nu kom barn nr 3 med förkylning över och jag håller precis på att bli av med mina symptom så jag kan gå tillbaka till jobbet. Samtidigt så måste ju barnen få träffa sina föräldrar men, hur gör man då i dessa smittotider? Nu drar de ju bara massa sjukor fram och tillbaka mellan de två boendena. Innan jag flyttade in i detta hushållet hade jag nog antagit att om barnen blev sjuka när de bodde hos en så stannade de där tills de blev friska så inte två familjer blev nedsmittade. Men så fungerar det inte här, och nu är det ju skarpt läge eftersom man inte FÅR jobba med förkylning eller hosta. Blir galen och känner mig hemsk .