Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Vad "roligt", vi har samma problem fast i badrummet. Har dock inga svar på dina frågor. Har du haft problemet förut? Vet du hur man blir av med proppen? Vi har förgäves försökt få ut någon vvs-gubbe för att hjälpa oss...Menar du den frusna eller varmvattnet? Låt varmvattnet droppa lite, risken att det fryser kanske inte är så stor, men det kanske kan värma upp kring kallvattenledningen också. Kallvattnet bör du inte ha helöppet ifall det mot förmodan tinar av strålvärme från varmvattenledningen. Ha även kallvattnet lite öppet ifall det skulle släppa.
Vet du var proppen sitter?
Vad "roligt", vi har samma problem fast i badrummet. Har dock inga svar på dina frågor. Har du haft problemet förut? Vet du hur man blir av med proppen? Vi har förgäves försökt få ut någon vvs-gubbe för att hjälpa oss...
När jag bodde i Norrland fick jag lära mig att låta det droppa liteVet inte vart proppen sitter.... Huset är gammalt och har dålig isolering, och tydligen ville inte vattnet vara med på 25 minus. Jag har dessutom jobbat,så har inte spolat vatten på 1,5 dygn. Känner mig lite lost...
Menar du den frusna eller varmvattnet? Låt varmvattnet droppa lite, risken att det fryser kanske inte är så stor, men det kanske kan värma upp kring kallvattenledningen också. Kallvattnet bör du inte ha helöppet ifall det mot förmodan tinar av strålvärme från varmvattenledningen. Ha även kallvattnet lite öppet ifall det skulle släppa.
Vet du var proppen sitter?
Jag bor i ett gammalt hus och är van vid att vattnet fryser. Jag hade dessutom ett helvete förra vintern pga nakna ledningar ut och in genom badrumsfönstret (varmvattenberedaren för innevattnet och vatten till duschboden). Jag har lärt mig mycket av min borrkillar också, det går inte att borra utan vatten.
1. Värm det utsatta utrymmet med en fläkt (kupéfläkt eller byggfläkt).
2. Se till att utrymmet kring rören är så litet som möjligt (gör gärna ett tält med en presenning, givetvis måste man ha uppsikt).
3. Är det risk för frysning, låt det droppa litegrann. Rinnande vatten fryser långsammare.
Sitter stoppet i köket är det väldigt effektivt att ställa in en kupéfläkt under diskhon och stänga till dörren litegrann.
Jag har vatten i badrummet men inte i köket. Och inget varmvatten. Gamla ledningar som går i marken i torpargrunden så bara att hålla huset varmt och hoppas på varmare väder för min del
Precis vad min sambo sa igår, men tror inte vi har den mängden tyvärr.Har ni fått någon snö? Ett bra trick är att skotta upp snö mot grunden, det isolerar finfint.
Precis vad min sambo sa igår, men tror inte vi har den mängden tyvärr.
Skulle verkligen behöva en dusch, får nog åka in till mamma imorgon för hon ska ändå komma hit på söndag.
Jag väntar också på snö för att skotta upp mot köket. Den delen är byggd 1973 och det är enda delen där det drar vid golvet. Resten av huset är från ca 1850...
Ni som har frusna vattenledningar behöver en vvs-are som har hetvattentank, dvs spolbil.
Typ som denna
http://www.gvo.se/hogtrycksspolning/
Skulle inte våga det med våra gamla ledningar.Ni som har frusna vattenledningar behöver en vvs-are som har hetvattentank, dvs spolbil.
Typ som denna
http://www.gvo.se/hogtrycksspolning/
Skulle inte våga det med våra gamla ledningar.
Även om jag älskar vinter så längtar jag just nu till sommaren då ledningarna ska bytas och isoleras.
Jag trodde bara de kunde spola avloppsrör, inte vattenledningar. Får ringa avloppsgubbarna och höra med dem då