Vattkoppor

jemaha

Trådstartare
Alexander har fått 2 små vätskefyllda blåsor på ryggen, och några röda prickar på mage och rygg. Kan det vara vattkoppor tro?? Läste att det oftast börjar i ansikte och på mage, men jag har inte sett något i ansiktet. Han har ätit mindre än normalt igår och idag, det brukar märkas på matlusten att han börjar bli sjuk. Får de alltid feber vid vattkoppor, tror inte att han haft det men har iof inte provat.. Han har varit pigg och lekt som vanligt. Vad tror ni, nån som vet??
 
Sv: Vattkoppor

När vår son hade vattkoppor förra sommaren trodde jag först bara att han fått ett gäng myggbett på magen. När de ökade i antal förstod jag vad det var (och fick det bekräftat av en distriktssköterska) men han hade ingen feber och verkade inte påverkad överhuvudtaget. Det vara bara de där prickarna, som inte ens var särskilt blåsliknande och som bara fanns på bålen.

Så visst kan det vara vattkoppor din kille har!
 
Sv: Vattkoppor

Ok, tack för svar! Har blivit lite mer inattmen det verkar inte bli så allvarligt iaf. Gav honom tavegyl imorses så han slipper den värsta klådan iaf.
 

Liknande trådar

Hästvård Snälla hjälp mig att stilla mina tankar genom att bara dela med er av erfarenheter. Jag vill ha lite hopp eller en hand att hålla i...
2
Svar
23
· Visningar
2 232
Senast: Sirap
·
Hästvård Mitt sto har varit sjuk sen i måndags och veterinär är inkopplad. Jag tänker att det kanske finns någon här som känner igen symptomen...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
8 606
Senast: emma-vsm
·
Kropp & Själ Var ett tag sen jag skriv sist här om min Ulcerös Kolit, jag började ju få Remsima som är biologisk medicin i somras. Har sen dess varit...
Svar
1
· Visningar
589
Senast: Kilauea
·
Hundhälsa Min hund hade diarré i förrgår (måndag). Kom plötsligt och hon bajsade två ggr under dagen som var riktig diarré. Förmodligen ätit något...
Svar
6
· Visningar
1 773
Senast: dobbis
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp