Vattenfontän

aiquen

Trådstartare
Är det någon här som har en sådan?

Tror ni att det är värt att skaffa en sådan om man bara har en katt? Han har hittills alltid druckit ur sina två skålar som står utplacerade på olika ställen i lägenheten, men på senare tid har han börjat sitta i diskhon (gissa om det ser dumt ut :D) och i handfatet på toaletten, för att dricka (rinnande) vatten därifrån. Vilket alltså har fått mig att börja fundera på om jag skulle försöka spara ihop till en vattenfontän istället.

Vad tror ni?

Sv: Vattenfontän

min katt älskar att dricka rinnande vatten, det allra bästa vattnet tycker han tydligen är det som rinner på golvet och väggarna i duschen om nån just duschat :crazy: (sen kan han sitta hur länge som helst och lyssna ner i golvbrunnen), men om det inte rinner vatten nånstans så dricker han ju ur sin vattenskål.
jag tycker att en vattenfontän verkar rolig, men verkligen inte nödvändig så länge katten dricker vatten på vanligt sätt. dom är ju rätt dyra också... om du tycker att det är värt det så satsa på en fontän, men det är knappast nåt som är nödvändigt :D

Sedan skulle man ju inte bli direkt förvånad om katten inte drack ur den, när man väl har gått och köpt en sådan.:D

Tror man att den kan bidra till att katten dricker mer, så är det helt klart värt det.

Sedan skulle man ju inte bli direkt förvånad om katten inte drack ur den, när man väl har gått och köpt en sådan.:D
:rofl: haha! nej, man ska nog räkna med att katten sitter kvar i handfatet och hoppas på vatten där... hehe

Liknande trådar

R
Övr. Katt Chefen här hemma har bestämt att man bara kan dricka vatten ur duschen när den droppar så det rinner längs väggen…. 🤦🏻‍♀️🤷🏻‍♀️😅 Det...
Svar
10
· Visningar
1 040
Senast: G-uldlock
·
Katthälsa Hej, Vi har en 10-månaders katt som sista två månaderna ungefär har börjat kräkas lite mer regelbundet och vi har svårt att klura ut...
Svar
12
· Visningar
1 594
Senast: Sassy
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
8 599
Senast: Enya
·
  • Artikel Artikel
Dagbok jag vill bara ha det samlat nånstans, utan att behöva sitta och bläddra i facebookflödet. Idag är det köksregionen som ska få en...
Svar
2
· Visningar
525
Senast: IngelaH
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Oseriös avel 2023
  • Mata småfåglarna