Vatten utomlands.

Apollo

Trådstartare
I morgon åker vi till Frankrike. Kan hunden dricka vattnet eller hur gör man?
Förra året när vi var i Tyskland och Danmark var det inget problem.

Sv: Vatten utomlands.

Ja, jag kan inte tänka mig något annat än att den kan dricka det. Jag dricker själv ur kranen i Frankrike, och det funkar fint :-) Eller tänker du på vattendrag och liknande?

Hade tagit med vattenhemifrån (om möjligt), och sen succesivt blandat ut det med det inhemska vattnet (så länge det inte har klorhalt som badhusvatten). Så fick jag iaf rådet att själv göra.

Nej jag tänker på dricksvattnet. Ska ju bo hos släkten så dricker de vattnet så kan väl hon, måste fråga.

Blir svårt då vi bilar och kommer ta det lungt ner. Tar med mig en dunk så får vi se om det finns något kvar när vi kommer fram. Just kloret jag tänker på.

Vatten på flaska kanske kan var något???

Har själv varit bosatt i Frankrike i fyra år ( och haft hund ) och aldrig haft några problem med vattnet. Fast det smakar lite annorlunda än det vi har här hemma i Sverige. I värsta fall kan du ju ge hunden kokt vatten eller vatten på flaska, sådant köper man till en billig peng i 1,5 liters flaskor ( billigast med 6 pack ).

Tack. Vet att deras vatten (bor utanför Paris) smakar mycket klor och det är ju inte alltid så smakligt.

Liknande trådar

Hundhälsa Jag flyttade tillbaka från Storbritannien till Sverige i Oktober i år, och tog då med mig mina två hundar: 1 okastrerad hane, border...
Svar
5
· Visningar
1 116
Hästmänniskan Jag har problem med lederna och har svårt med skottkärra eftesom man lyfter tyngden i handtagen till ganska stor del när man kör främst...
Svar
12
· Visningar
1 028
Senast: ptr
·
Hundhälsa Hej! Vi har en hane som är krypt. Han är idag 2,5 år gammal ungefär. Vi har fått bekräftat genom ultraljud att den andra kulan ligger...
2
Svar
21
· Visningar
1 878
Hundhälsa 2018 tog jag lite hastigt och lustigt emot en liten omplacering som for illa i dåvarande hem. Hunden var och är trots det relativt glad...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
5 358
Senast: Tonto
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka