vatten i vinter

melino

Trådstartare
jag tänkte höra om det är någon som har testat ThermoBar?
det kommer väl en vinter i år igen...

Sv: vatten i vinter

Har beställt en för nån vecka sen, så den anländer väl om tre veckor eller så. Ska bli oerhört intressant att se om den kan underlätta de tunga vintermånaderna... Hoppas det blir en stor förändring :)

Vårat stall har precis köpt 2st Thermobar på 80 liter. Kollade även på Bole men Thermobar kändes mycket tåligare och bättre. Den har också inbyggd termostat så inte vattnet kan bli för varmt eller drar en massa onödig ström. En kompis köpte Thermobar förra vintern och är supernöjd.

thermobar har ett 80 liter som är på 90 w.(en normal glödlampa är på 60W) det som är bra är att den har en termostat som slår av uppvärmningen när vattnet är tillräckligt varmt, så den står inte och värmer i onödan. de ska klara en yttertemperatur på -40 grader.

Darina skrev:
det är inge täcke det är en "balja" som gör att inte vattnet kan frysa typ, tror jag :p

vet att de inte e nåt täcke...men va så inne på täcken så de blev liksom täcke.

Liknande trådar

Trädgård & Växter Snart är vintern här. Dags att börja planera för övervintring av växter! Jag har bland annat citron, banan och pelargoner sin jag vill...
Svar
11
· Visningar
394
Senast: sthu
·
R
Hästmänniskan Hej Vet någon om det finns några regler för vatten på vintern? Jag hittar inga. Stallägaren har fått för sig att hen inte behöver hacka...
2
Svar
31
· Visningar
2 128
Senast: Cambrie
·
Ridning Skulle behöva komma igång med ridningen av min 12-åriga SWB igen efter en vinter och vår av väldigt sporadisk ridning på grund av brist...
Svar
6
· Visningar
746
Senast: Marvin
·
Samhälle Vatten i kranen är något som många tar för givet. Det skall gå att dricka, smaka bra och vara gratis. Nu så införs individuell mätning...
5 6 7
Svar
127
· Visningar
5 058
Senast: sjoberga
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar