Vatten brist

J

Jenny girl

undefined Hejsan det är så här att jag har en två åring som lider av vattenbrist hur bär jag mig åt vet ej hur detta har uppstått. behöver all hjälp jag kan få :confused:
 
Sv: Vatten brist

Är han uttorkad? Dricker han inte alls? Ring veterinär!

Vet en stackare som var tvungen att spruta in flera liter vatten i munnen på sin häst varje dag i flera veckor efter att den blivit uttorkad av nån anledning.
 
Sv: Vatten brist

Blanda lite betfor i vattnet, så blir det sött och gott.
Men som tidigare inlägg, glöm inte att det finns veterinärer.
 
Sv: Vatten brist

om den är uttorkat behöver du veterinär akut.vissa hästar dricker dålig av vattenkoppar,så det bästa är då vattenspann så du ser hur mycket hästen får i sig.
 
Sv: Vatten brist

Hejsan hon har alltså två vatten hinkar inne i sin box hon dricker men hon dricker dåligt hon får ju blöt lagd mat varje dag så står det alltid färskt vatten inne i boxen
 
Sv: Vatten brist

hon äter inte betfor utan hon äter Lucern pellets, vetekli, havre och korn och det är blöt lagd så står det alltid två hinkar vatten i hennes box
 
Sv: Vatten brist

hon är inte ut torkad och hon dricker men det är dåligt hon har alltid två hinkar vatten stående i boxen som alltid är frächa vet inte vad jag ska göra
 
Sv: Vatten brist

är hon inte uttorkat o mår bra för övrigt så behöver det jo inte vara nåt att oroa sig över.hon dricker jo trots allt,men prata med veterinär om du är orolig.
 
Sv: Vatten brist

Vad menar du med vattenbrist? Är hästen uttorkad eller tycker du att det verkar som om den dricker mindre än vad du räknat med ur sina hinkar?

Vilka andra vattenkällor har hästen? Finns det t.ex. badkar i hagen?

Hur mycket dricker den enligt vad du noterat?
 
Sv: Vatten brist

I värsta fall får du söka upp veterinär och ställa henne på dropp så hon återfår vätskebalansen, ibland när dom dricker alltför lite så kommer dom i en ond cirkel och klarar inte att reglera upp det själva....att inte dricka nog med vatten kan medföra en hel del oönskade saker, t ex kolik, njurproblem, irritationer......
 
Sv: Vatten brist

Hur mkt av vattnet dricker hon då under en natt?
Har hon vattenkopp oxå i boxen?

Jag menade att ,an lägger lite betfor i vattenhinkarna så smakar vattnet lite sött och gott...
 

Liknande trådar

Foder & Strö Har för första gången en häst där man måste vara lite betänksam kring i vilken form man ger foder. Hon har en djup tandficka och...
Svar
14
· Visningar
498
Senast: WildHorse
·
Skola & Jobb Jag är på jakt efter en ny jobbväska, och det känns som en djungel... Väskan jag har nu är en ryggsäck från Fjällräven, vilken snart...
Svar
7
· Visningar
349
  • Artikel
Radannons Hejsan. Första gången jag skriver här. Men vet inte vad jag ska göra. Vi lämnade ut våra hästar på foder för två år sen. Efter ett år...
Svar
1
· Visningar
1 118
Senast: Cina B
·
Hästmänniskan Hejsan! För första gången i mitt liv hade jag tänkt ha en betalande medryttare. Jag vill inte vara allt för kraftig och egentligen vill...
2
Svar
20
· Visningar
3 628
Senast: SwedEmB
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Stora shoppingtråden II
  • Föl 2020
  • Exteriör Welsh cob

Omröstningar

Tillbaka
Upp