Sv: Vätskeersättning?
:
05:30- välling ca 125ml (som vanligt)
07:30- ½ portion gröt med lite hallon i (vanligtvis knappt 1port med ½ mosad banan i eller riven frukt)
10:00- ½ smörgås med leverpastej (vanligtvis 1 banan eller turkyoughurt med bär +½ smörgås)
13:00- 2 smörgåsrån med mjukost (vanligtvis lagad lunch, ca 6-8 iskuber av min hemlagade)
15:30- knappt ½ port gröt (vanligtvis knappt 1 port med frukt)
18:00- ½ smörgås med leverpastej (vanligtvis lagad middag av samma storlek som lunch)
18:30-19:00- välling 200ml (lite mer än vanligt)
Oj vad ambitiöst, och oj vad mat
Värsta tiderna, och vilken koll på hur mycket av allt. Ta det inte fel, jag är jätteimpad över folk som är så duktiga
Här kör vi frukost - lunch och middag, men ingenting vid någon speciellt fast tid, frullen mellan sju och nio, lunch mellan tolv och två och middag mellan fem och sex. Däremellen frukt, eller ibland glass.
Mina barn (knappt ett och drygt två år) äter väldigt varierat. Till frukosten får de youghurt, ägg, smörgås och gröt, samma som jag själv äter fast i barnvänlig version. De äter lite av allt.
Lunchen är lite lättare, rester, pannkakor, omelett, korv eller pasta, äh, det är så olika.
Middagen är det vi äter, minstingen kan då få gröt och lite plockgrönsaker om han inte kan äta det vi äter. Och så får han välling på kvällen, men han börjar rata den mer och mer nu, jag tror det beror på att han börjar kunna äta sig mer mätt på riktig mat.
PMM: Glömde visst vad ursprungsfrågan var
Tror att så länge Rasmus erbjuds vatten och inte verkar må dåligt därutöver så behöver du inte oroa dig. Jag tror absolut inte du behöver ge någon vätskeersättning. Dessutom, skulle du vilja ge det kan du lätt koka egen på vatten, socker och salt, så slipper du köpa. Bara att googla fram hur du gör. Vi har gjort den själv när barnen drabbats av magsjuka, då är den ersättningen det enda de lever på i ett par dagar.