Vätskeersättning 6 mån?

LitenIsa

Trådstartare
kan man ge vätskeersättning till en 6 mån?

Saga har 40 graders feber som inte vill gå ner, hon orkar knappt äta (helammas) och det är ca 30grader ute. Vill så klart undvika uttorkning. Står inget speciellt på vätskeersättningspaketen utan bara hur man bör dosera barn under 3 år så då borde väl även en sådan liten kunna få det eller?

Storasyster blev uttorkan pga en svår magsjuka i vintras och det var ingen rolig upplevelse med dropp och så.:(

Sv: Vätskeersättning 6 mån?

kan du försöka mata henne med sked eller kopp, så hon inte behöver suga i sig maten? Pumpa ur mjölk kanske?
(eller hämta lite från min frys, det är ok om du vill det...) Vätskeersättning borde väl funka, fast jag är lite kluven till det för man ska ju undvika salt till bäbisar och vätskeersättningen innehåller ju salt...

Sv: Vätskeersättning 6 mån?

Pratade precis med sjukvårdsupplysningen och de sa att det var okej med vätskeersättning i små mängder. Ska testa att mata lite med sked också. Har mjölk så det räcker och blir över själv speciellt nu när hon inte ätit så bra på ett tag men tack för erbjudandet:laugh:

Känns som hon inte varit annat än sjuk sen hon kom ut den lilla plutten:(

Hoppas verkligen detta går över fort.

/Isa som går och hoppas på ett rejält åskoväder så man kan vistas ute utan att klibba fast i gräsmattan...

Liknande trådar

Foder & Strö Hej alla kloka hästmänniskor, Jag har en 6-årig PRE-hingst, han är ca 165 cm hög och nätt i typen. Väger just nu ca 440 kg, han bör...
Svar
18
· Visningar
2 043
Senast: TinyWiny
·
J
Hästvård hej, är så gott som bruten i två delar när det gäller poan, skadan samt försäkringstvist. jag drar hela historien från början. LÅNGT...
Svar
16
· Visningar
6 401
Senast: juliag
·
T
Övr. Barn Jag vet inte längre vart jag ska vända mig, så jag vänder mig hit. Historien är rätt lång och komplicerad, så jag hoppas att ni orkar...
Svar
10
· Visningar
2 624
Senast: YorkWann
·
Övr. Barn Yngste sonen har magsjuka och är eländigare än eländigast idag. Han kräktes ca 5 gånger i går natt och hade diarré frm till kl 10 på...
2
Svar
35
· Visningar
4 371
Senast: Pallas
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar