Vätskebrock efter operation.??

T

TheOne

Min häst opererades i somras för lös benbit i vänster framkota. Han har haft boxvila, sen hagvila och nu rider vi. När det var dags att låta honom gå obandagerad fick han, vad veterinären kallade det, ett vätskebrock. Ser ut som en liten utjutelse, eller vätskepåse.. bara en mjuk knöl rätt fram, lite olika stor från dag till dag...! Enligt veterinären är det ovanligt och helt ofarligt! Fick inga direkta svar på om det kommer att försvinna.. nån som vill dela med sig av sina erfarenheter?? Försvinner det??

Sv: Vätskebrock efter operation.??

Jag skulle tro att vätskan tas upp av kroppen så småningom men det kan nog ta ganska lång tid innan det försvinner helt.....

Sv: Vätskebrock efter operation.??

Brukar försvinna av sig själv.

Liknande trådar

Kropp & Själ Hej! Jag har efter en sjukgymnast och otroped felbehandlat mig fått förlorad inkomst och sjukskrivning i 7 månader. Jag fick första...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
4 500
Senast: Sassy
·
Hundhälsa Jag har en liten tik som har haft ett helt gäng juvertumörer. Hon är opererad 3 gånger för det, hon blir väldigt påverkad av dessa...
2
Svar
28
· Visningar
2 838
Hundhälsa Hej! Jag opererade min tik för tre veckor sedan då hon tog bort två juvertumörer. Gick på stygntagning efter 10 dagar där jag även fick...
Svar
7
· Visningar
1 493
Senast: Sel
·
Katthälsa Kortfattat så börjar jag bli orolig efter att min katt stått på 1/4 2.5 mg Prednisolon var 3e dag i drygt två år. Hon är snart 15 år och...
2
Svar
23
· Visningar
3 818
Senast: monster1
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar