vätska i ljuvret??

CarEr

Trådstartare
Finns ett sto i stallet som under en längre ca 1,5års tid har haft vätska i ljuvret. Går nästan att mjölka ur. Har inte några andra tecken på sjukdom eller liknande men är bara lite nyfiken om ni varit med om liknande??

Hon är inte dräktig, i så fall hade hon varit det i 1,5 år just nu.

Har inte varit med om detta på ston jag själv haft hand om, nu är inte hästen min. Vad jag vet så är hon helt OK i övrigt.

Sv: vätska i ljuvret??

Min häst har också vätska i juvret. Det går att mjölka ur. Vet även en massa andra hästar som har det. Det ska tydligen vara vanligt på hästar som haft föl och det är inget konstigt.

Helt normalt så länge juvret inte är hårt, varmt och ömt och vätskan som kommer ut inte blodtillblandad eller grötig.

Så bra. Det är ju inte så att man går och kollar främmande stons ljuver hur som helst :crazy:

Förra foderhästen hade ingenting under de 6 åren jag hade henne så det var lite fundersamt.
Känns som en idiotisk fråga men är man nyfiken så är man.

Liknande trådar

Hundträning Hej och hjälp!... Har en retriever av jakttyp som tidigare velat apportera vilt, från 5 månader till 1-1,5 års ålder, men som nu ca ett...
Svar
10
· Visningar
1 068
Senast: bobbbo
·
Hästhantering Kan ju börja med att vi har en vet tid på tisdag, men någon som har en aning om vad som kan vara fel eller haft liknande problem? Jag...
2 3
Svar
45
· Visningar
6 033
Senast: JohannaB
·
Hästmänniskan Jag har ett riktigt dilemma som jag mår riktigt, riktigt dåligt av. Jag har 2 ston och en äldre valack. Valacken är 20 år, har en åkomma...
2
Svar
24
· Visningar
2 856
Senast: mars
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
50
· Visningar
6 586

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka