Västernorrlands sjukvård?

Det är inte helt ovanligt att planerade behandlingar får skjutas upp pga infektioner när man, som din bekanta verkar ha fått, får väldigt låga värden på de vita blodkropparna (tolkar att det nog är så utifrån att personen nu ligger på isolering; brukar vara när man får i stort sett noll på vita blodkroppar).

Ibland behöver man också byta cytostatikasort om det blir så kraftig påverkan på vita blodkropparna, eftersom kroppen då inte tolererar den i första läget valda behandlingen.

Tack! De sa att 90% av alla får skjuta upp en behandling någon gang, så det verkar vanligt till och med. Det som är lite ovanligt med denna är att första behandligen blev försenad så hon har redan varit med om ett uppskjutande, och därför blir det lite extra känsligt. Samt den är extremt aggresiv så de har lagt henne på ett interval om 14 dagar, och har sagt uttryckligen att om kroppen tål det kommer de att korta ännu mer. Just pga aggresiviteten. Det normala som de allra flesta ligger på är visst 3 veckor mellan varje.

Hon låg på noll I vita blodkroppar, och de där sprutorna hon får för att öka produktionen av vita blodkroppar som de normalt får 5-6 dagar efter, fick hon 9 dagar efter första, och nu andra får hon dem ännu 15 dagar efter som jag förstått det.

Cancern hade dock minskat iallafall enl skiktröntgen de gjorde tidigare I veckan.

Liknande trådar

Kropp & Själ Hej allihopa. Behöver er hjälp och era synpunkter. Min mamma dog i november förra året och min pappa som nu är 82 år blev ensam kvar...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
7 461
Senast: kolblakkur
·
Kropp & Själ Min käre far, som jag talade med på julafton och då svarade att allt var bara bra när jag frågade hur det var, åkte in akut till sjukhus...
Svar
11
· Visningar
8 013
Katthälsa Sorry för långt inlägg. Min älskade kisse och den mest fantastiska varelse jag någonsin fått lära känna fick somna in i somras. Jag bor...
Svar
1
· Visningar
1 132
Senast: Sassy
·
Relationer Har varit ihop med min kille i snart tio månader. Vi har varit bekanta i ett par år, men vid nåt tillfälle visade han intresse, och jag...
2 3
Svar
49
· Visningar
7 060
Senast: sthu
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Målbilder för trubbnosar.
  • Uppdateringstråd 30