Väst med luva

Sv: Väst med luva

Fast dem gånger jag hört folk bli tillsagda så har det gällt redan på framridningen...

Fast dem gånger jag hört folk bli tillsagda så har det gällt redan på framridningen...

Jopp har också hört att det är så men precis som Charmex kan jag inte hitta någonstans i tr där det står att man inte får ha luva på framridning/framhoppning så alltså borde det ju gå bra att ha jacka/väst med luva.

Nästa gång jag hör överdomaren säga till ska ja se till o fråga vart denne hittar denna regel! Kan iof fråga en jag känner som är överdomare om vad hon anser gäller, för de verkar vara en tolkningsfråga...

suttit och läst TR nu och kan inte hitta att det är förbjudet på framridning/framhoppning? :confused:

fast har varit med om att folk har blivit tillsagda på framhoppning att dom inte får ha luva.. men som sagt, hittar de ingenstans i TR..

Men det som står i TR gäller väl för det mesta över hela tävlingsområdet?

Jo, fast jag tolkar det också som många andra (att det bara gäller inne på banan, om man bara tolkar ordalydelsen), och då gäller det ju bara inne på banan. Blev lite luddigt det där, men det jag menar är att inte går vi runt med kavajen på oss på tävling förutom när vi ska in på banan. Det är ju alltid tillåtet att rida fram i skjorta t.ex.

Jo, fast jag tolkar det också som många andra (att det bara gäller inne på banan, om man bara tolkar ordalydelsen), och då gäller det ju bara inne på banan. Blev lite luddigt det där, men det jag menar är att inte går vi runt med kavajen på oss på tävling förutom när vi ska in på banan. Det är ju alltid tillåtet att rida fram i skjorta t.ex.

precis, så tänker jag också..

Liknande trådar

Tävling Min häst är otrolig fin och hoppar super på träning och hemma men på tävling blir han så spänd ,bockig och så fort någon rider förbi han...
Svar
5
· Visningar
508
Senast: MiniLi
·
Utrustning Jag har börjat rida igen efter många års uppehåll men har problem med västen. Jag blir så klumpig att jag kan varken spänna sadelgjord...
Svar
8
· Visningar
413
Senast: Rosett
·
Dressyr Har nån gång sett eller fått för mig att man inte får ha röd rosett inne på banan när man tävlar dressyr. Alltså att man kan ha den på...
Svar
3
· Visningar
688
Senast: Amanda_F
·
Utrustning Har sedan iaf 20 år haft racesafe väst vid ridning. I början var den ju ett klart bekvämare alternativ än föregående västar med klumpiga...
Svar
3
· Visningar
351
Senast: Ponylove
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka