Väst med luva

Sv: Väst med luva

Har vaarit med om en liknande grej, på en unghästtävling. Dock gjorde ÖD världens tavla... Ryttaren blev ju tillsagd att ta av luvtröjan, hon fick lov att rida med vad-hon-nu-råkade-ha-under eftersom luvtröjan är en risk. Visst, hon plockar av tröja, sittandes på hästen, med hjälmen i handen!! :eek: Inne på banan, alltså! Och ÖD säger inte ett pip... Tyvärr satt jag själv på häst då, annars hade det kommit en smått irriterad och förvånad liten blondin instampandes i dommartornet...

jag har haft jacka med luva på framridningen och på framhoppningen, inte inne på banan, där bär jag alltid kavaj ;)

Jag har en Kingsland väst, alltså kan jag inte ta av luvan. Jag viker dock in den, för att slippa klag.

:)

Alltså jag hittar det inte... Om du har tid och lust, kan du kolla i TR på nätet och se vilken sida det står på där? :bow:

Hoppning, kapitel VIII, sida 34 i boken (36 på internet).

- Ridkavaj (fr.o.m. regionala tävlingar). Vid lokala tävlingar och lägre kan ridkavaj bytas ut mot fritidsjacka/ långärmad tröja utan kapuschong/huva.

Hoppning, kapitel VIII, sida 34 i boken (36 på internet).

- Ridkavaj (fr.o.m. regionala tävlingar). Vid lokala tävlingar och lägre kan ridkavaj bytas ut mot fritidsjacka/ långärmad tröja utan kapuschong/huva.

Men som jag uppfattar så låter det ju som att det bara är inne på banan som man inte får ha kapuschong/huva. Eller är det bara jag som uppfattar det så?

Senast ändrad:

Liknande trådar

Tävling Min häst är otrolig fin och hoppar super på träning och hemma men på tävling blir han så spänd ,bockig och så fort någon rider förbi han...
Svar
5
· Visningar
508
Senast: MiniLi
·
Utrustning Jag har börjat rida igen efter många års uppehåll men har problem med västen. Jag blir så klumpig att jag kan varken spänna sadelgjord...
Svar
8
· Visningar
413
Senast: Rosett
·
Dressyr Har nån gång sett eller fått för mig att man inte får ha röd rosett inne på banan när man tävlar dressyr. Alltså att man kan ha den på...
Svar
3
· Visningar
688
Senast: Amanda_F
·
Utrustning Har sedan iaf 20 år haft racesafe väst vid ridning. I början var den ju ett klart bekvämare alternativ än föregående västar med klumpiga...
Svar
3
· Visningar
351
Senast: Ponylove
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka