Väst med luva

Sv: Väst med luva

Nej, ingen luva på varken jacka eller väst på varken framridningen eller framhoppning. Isf får du stoppa in den undertill...

jag är lat haha

tänkte bara eftersom det är så himla många som har sina kingslands västar med luva när de rider fram.

jag trodde väl det, får väl lklippa bort den då :p

Sorbe >> jaja, nu ska vi intre vara så ;)

Jag har alltid min kingslandväst (med luva) på framridningen och framhoppningen om väder tillåter, och det är aldrig någon som har sagt något. Herregud, hur många är det inte som har det? Och dunjacka med luva, regnjacka med luva osv.. alla har ju nästan det på de tävlingar jag är ute på. Skulle bli väldigt förvånad om någon började hålla på den regeln. Dock rider jag inte med luva om man får ha regnjacka inne på banan, men jag har sett folk göra det också utan att någon säger något.

*knapp*

Var i TR hittar ni detta? Jag har kikat lite men hittar det inte...
Ville kolla eftersom en ÖD sagt till mig att man får ha luva på framridning, men inte på framhoppning och banan. Kan ju ha blivit ändrat, då det var några år sedan, innan man började ha "lilla" på framridningen.

(OBS! Finns ingen mening med att diskutera hurvida det är rätt eller fel, jag vill bara veta var i TR det står!)

en överdommare bad mej att inte rida med luva en gång, hade inte haft en tanke på det innan. så det var bara att plocka av luvan.

Bison: haha det är därför man ska ha en dragkedja som luvan sitter fast med så det är enkelt att ta loss den :D

jag har hittat en väöst som jag bara lskar, får kolla om det är dragkjudeja på den, hoppas på det :)

Har vid två olika tävlingar hört överdomaren säga till folk om att det ej är tillåtet med luva vid framridning o framhoppning, har tyvärr inte TR här inne så jag kan inte kolla vad som står där men överdomaren borde juh veta vad som gäller...

märkligt! fast generellt sett tycker jag att överdomarna är väldigt osynliga på de tävlingar jag är ute på. Det känns som att folk gör precis vad dom känner för, och ledningen låter dom hållas. Man har ju sett både det ena och det andra..

märkligt! fast generellt sett tycker jag att överdomarna är väldigt osynliga på de tävlingar jag är ute på. Det känns som att folk gör precis vad dom känner för, och ledningen låter dom hållas. Man har ju sett både det ena och det andra..

håller med dig på båda dina inlägg.. tror vi tävlar runt samma klasser och så och alla rider ju med luvor och det ena och det andra och ingen blir ju tillsagd. jag har sett EN överdommare i hela mitt liv på tävling och jag har varit ute rätt så mkt.

jag tror också att vi gör det. antar att dom resonerar som så att på den nivån vet man vad man gör. kanske. När jag har varit ute på mindre tävlingar har överdomaren varit som en hök på ekipagen däremot..

Håller med. Nästan alla på de lite större tävlingarna rider ju med luvor.
På SM t.ex. satt ju var och varannan människa och red med jacka och luva.

Har heller inte blivit tillsagd någongång.

Själv ridit med luva titt som tätt och sett många som gjort det, aldrig hört någon bli tillsagd om det!

För cirka ett halvår sedan var jag funktionär på en hopptävling, med uppgift att kalla på och släppa in ekipage på framhoppningen. Överdomaren påpekade för mig att jag noga skulle se till så att ingen red in på framhoppningen med tröja eller jacka (eller väst för den delen) med luva på. Om någon gjorde det skulle jag säga till. Det var faktiskt ingen som hade luva på sig. På andra tävlingar där jag har varit har domarna varit hårda på att bevaka luvkläder, på en tävling fick en ryttare med luva inte starta förrän hon hade tagit av sig luvtröjan (hon kom in på banan med luvtröja på. )

delvis kl
fast bara för att ingen blivit tillsagd så är det inte samma sak som man inte få, o det var det som var själva frågan ;)

Liknande trådar

Tävling Min häst är otrolig fin och hoppar super på träning och hemma men på tävling blir han så spänd ,bockig och så fort någon rider förbi han...
Svar
5
· Visningar
508
Senast: MiniLi
·
Utrustning Jag har börjat rida igen efter många års uppehåll men har problem med västen. Jag blir så klumpig att jag kan varken spänna sadelgjord...
Svar
8
· Visningar
413
Senast: Rosett
·
Dressyr Har nån gång sett eller fått för mig att man inte får ha röd rosett inne på banan när man tävlar dressyr. Alltså att man kan ha den på...
Svar
3
· Visningar
688
Senast: Amanda_F
·
Utrustning Har sedan iaf 20 år haft racesafe väst vid ridning. I början var den ju ett klart bekvämare alternativ än föregående västar med klumpiga...
Svar
3
· Visningar
351
Senast: Ponylove
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka