S

Silfurfaxi

vid inchekningen på tävlingen kan man få veta om man har valt höger eller vänstervarv på grenarna man ska delta i ??
jag har nämlingen ingen aning vad jag valde å jag ska tävla till helgen :angel:

Sv: Varv..

Ja det brukar stå i programmet eller på startlistorna i vilket varv man anmält sig i. Du kanske kan ringa/maila till den som tar emot anmälningarna och fråga?

/Malin

vid inchekningen på tävlingen kan man få veta om man har valt höger eller vänstervarv på grenarna man ska delta i ??
jag har nämlingen ingen aning vad jag valde å jag ska tävla till helgen :angel:

Jag gör såna saker ibland, glömmer vilket varv, men bara att fråga i sekretariatet när du checkar in dig, de har anmälningarna, om det är Bifrost kval(ska oxå dit) du ska på så rider man 2 & 2 i lätta klasserna & ensam i fipoklass, när man rider ensam så säger de alltid att de inte är så noga med varvet men det är ju säkrast att fråga så du inte blir diskad i onödan.

Okej tack för svaren .. aaa de är på den tävlingen jag ska på :D första gången man ska tävla så jag hoppas att jag inte gör bort mig .. vad ska du tävla i där borta ?? :) kul att fler ska dit !

Okej tack för svaren .. aaa de är på den tävlingen jag ska på :D första gången man ska tävla så jag hoppas att jag inte gör bort mig .. vad ska du tävla i där borta ?? :) kul att fler ska dit !

Bara T5+V5 med min 7 åring, nästa år börjar vi med fipoklass:)själv då?

Jag gör såna saker ibland, glömmer vilket varv, men bara att fråga i sekretariatet när du checkar in dig, de har anmälningarna, om det är Bifrost kval(ska oxå dit) du ska på så rider man 2 & 2 i lätta klasserna & ensam i fipoklass, när man rider ensam så säger de alltid att de inte är så noga med varvet men det är ju säkrast att fråga så du inte blir diskad i onödan.

När man rider ensam i tex. A-klass så behöver man inte ens ange varv. Har man sen angett varv och väljer det andra så blir man inte diskad för det. Är man däremot två på banan och råkar rida fel gämtemot den andra så blir man så klart diskad. Också om man glömmer byta varv i töltgrenarna.

Och har man glömt varvet men har turen att rida in som nummer två så löser det sig ju av sig självt. -Oh var det det varvet vi valde, jamen så bra då fölöjer jag bara efter! ;) Det har jag varit med om..

Okej det är bra att veta :) men ska dom börja med att speakern alltid berättar vad man ska göra hela tiden?t.ex. byta varv och att man ska fatta trav,galopp och sånt .
Så var det i alla fall på tävlingen som jag var på . men de skulle juh vara bra om man vet om de ska vara så alltid.

Liknande trådar

Hundträning Hej. Jag funderar på vad ni har för passitivitetstips? Min hund går upp i varv och tar extremt lång tid på sig att varva ner på nya...
Svar
12
· Visningar
634
Senast: Grazing
·
Hästvård Hej! Mitt vuxna islandshäst sto på 12 år har för några månader sedan påvisat ”svaga” bakknän och ”problem” med patellan. Vi har...
Svar
9
· Visningar
717
Senast: tara
·
Hästmänniskan Jag red som barn, men slutade efter en olycka i tidiga tonåren och satt inte på en häst på 15 år. Nu har jag ridit i vuxen ålder igen i...
2 3
Svar
44
· Visningar
4 140
Träning Hej! Vi har två islandshästar som står på mina föräldrars gård, valack 23 år och sto 16 år. Vi har haft dem i många år och tidigare red...
Svar
12
· Visningar
1 385

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Världscupen 2024/2025
  • Unghästfasoner?
  • Födda -21

Omröstningar