Vårtor på mulen?

8

87Sara87

Nyligen har jag upptäckt några små "prickar/bölder" på mulen på min islandshäst, det ser ut som små vårtor. Kan det vara det tro? Han har inte varit i kontakt med några andra hästar och den han går med för tillfället har inte visat några sådanna symptom. Smittar det mellan hästarna? Hur ska man behandla det? Vore väldigt tacksam om någon visste något om detta! =)

Sv: Vårtor på mulen?

Du kan söka här på Bukefalos på unghäst vårtor

Sv: Vårtor på mulen?

är det unghästvårtor så drabbar det hästar mellan 0-6 år, och det är även smittsamt. finns ingen behandling, men försvinner normalt efter några mån. inget farligt alls och har dom haft det 1 gång så får dom det inte igen. (enligt vår vet.)

vi har haft det på våra 3 unghästar (dom 3 äldre fick inget alls.)

Liknande trådar

Hästvård Står just nu i ett jäkla mysterium. Tankarna går som en studsboll. Tänker jag berättar händelseförloppet så får vi se vad ni har o säga...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
4 257
Hästvård Hej! Mitt vuxna islandshäst sto på 12 år har för några månader sedan påvisat ”svaga” bakknän och ”problem” med patellan. Vi har...
Svar
9
· Visningar
709
Senast: tara
·
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
2
Svar
21
· Visningar
2 743
Hästvård Min häst visade sig vara oren i traven förra tisdagen för en vecka sedan. Dagen efter var hon halt. Lät henne vila, och var i kontakt...
2 3
Svar
51
· Visningar
4 744
Senast: co-SMAD4
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar