Tävlade i helgen, LA:3 två dagar. Första dagen blev framridningen några minuter för lång, så herrn bestämde sig för att ta över det hela och satte in överväxeln. Jag fick försöka studsa med så gott jag kunde när han drog iväg och kunde mest bara styra
Jag blir passiv och lyckas inte riktigt lösa de situationerna på banan ännu. Han blir inte stark, bara arg när jag försöker påverka, så det innebär ju en hel massa missar och 5,5 på lösgjordhet...
Andra dagen lyckades jag rida fram perfekt, så han var med mig hela vägen med en trevlig känsla! Tyvärr är jag inte nog snabb för att reda ut när han blir het så det blev en massa missar då också. Men jag är ändå väldigt nöjd, då det här är andra tävlingen i år bara, då hästen först vrickade sig och lagom tills att han skulle sättas igång så var jag med i en trafikolycka och kunde inte rida på en månad. Han joggades under tiden, men vi har nog ridit dressyr sammanlagt 10 gånger inklusive tävlingsstarterna sedan min olycka.
Jag älskar hursomhelst min häst, och är bara glad att han tycker att det är så roligt att tävla trots sina 19 år och före detta karriär inom svår hoppning!