Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Vi har hunnit med både en lokal start och två pay and ride de senaste veckorna.
P&R (LC:1), 64,44% - "Mkt utvecklingsbart ekipage!!! För dagen något spänd. Behöver bli mer avspänd för att verkligen komma till sin rätt. Mkt välridande ryttare!" Här hade vi en katastrofal uppladdning! Fastnade i världens bilkö som tvingade oss till en omväg som jag inte är helt bekant med vilket ledde till en felkörning och därav något sen ankomst. Med 15min kvar till start anlände vi. Har aldrig sadlat så fort i hela mitt liv tror jag... Så att vi var något spända och stressade är en underdrift.
P&R (LB:1), 70% - "Fin takt/rytm. God bjudning. Stäm av inför övergångarna" Framridningen kändes helt okej, hon hade varit väldigt stretig och stum i vänstersidan av halsen de senaste ridpassen och det höll i sig även här. Inne på banan så kollade hon lite på dörren men inte så farligt. Var nöjd med min egen prestation men tyckte inte att vi förtjänade de procenten vi fick. Lite för mycket småsaker som inte stämde. Bara att tacka och ta emot i och för sig
Lokal (LB:1), 64,821% - "Elegant häst med spänst i steg och god samarbetsvilja som jag skulle vilja se i lite jämnare tempo, i lite mer styrka (för att av det visa mer balans) och visa än lite mer undertramp (bl.a för övergångarnas nyans). Fin men ännu behövs lite mer styrka för mer stabilitet." Hade en helt underbar känsla på framridningen! Kunde lägga ner henne i formen redan från början i traven (brukar vara svårt hemma) och hon flyttade jättefint för skänklarna. Hade lite mer "tryck" i henne än vad jag haft tidigare vilket gjorde att det bitvis blev soppatorsk inne på banan. Pålle har skött sig super men jag upplevde att jag stressade lite inne på banan, jagade igenom rörelserna och hittade inte det där lugna flytet...
Nu har vi 6 veckor på oss att bygga lite mer styrka och finess innan nästa start. Tanken är att vi ska rivstarta med 2 eller 3 dagar i rad på hemmaklubben
Tävling nästa helg. Lite nervös eftersom det är ute och lilla prinsessan på ärten tappar fokus när hon får syn på annat och då blir hon nästan omöjlig att få ordning på igen. Sen ser det dåligt ut med tävlingar fram tills september . Dåligt med p&j åxå, fast dom brukar väl trilla in efter hand. Men jag känner mej lite stressad för jag vikl ju komma igång och tävla hopp i höst. I alla fall så tänkte jag börja kolla lite på LB nu och ev rida nån p&r i sommar. Tror inte vi är redo att tävla LB förrän i vår, tidigast sent i höst. Vad är det för skillnader på LB-programmen?
Okej, det låter braLB:1 går på kort bana och är lite lättare än de andra två, tycker jag. LB:2 och 3 är ganska likartade och går båda på lång bana - rätt roliga program, speciellt LB:3.
snyggt med blått!Idag har min ponnytant debuterat på dressyrbanan på riktig tävling! En LB2 har vi tagit oss igenom på 61,33%. Hon var superfin på framridningen och red fram mycket kort om bara 20 minuter. Inne på banan började det bra sen tröt orken mer och mer. Blev missförstånd i fattningarna på diagonalen i övrigt är jag supernöjd! Hon var redan lugnare den här utflykten än sista, så tror mycket kommer släppa med rutinen.
Ja, jag vet att näsan är bakom, men annars är hon så fin!
Känns som om sommaruppehållet för tävlingar närmar sig. Jag har anmält mig till en den 9 juli, sedan är det en 22 juli som jag funderar på. Bor i Skåne och kan tänka mig att åka upp mot 10 mil för trevliga tävlingar med de klasser vi vill rida, och det är allt som finns nu i sommar! Och då pratar vi om så pass vanliga klasser som typ LC:2 och LB:1.
Jag siktar på samma tävlingar som dig! I augusti och september är det några tävlingar i Jämtland som jag tänkte rida och förhoppningsvis även någon hoppstart.Här är det också sommaruppehåll. Nästa tävling för mig blir 8 juli och sen har vi i vår klubb lagt in kvällstävlingar 25-26 juli och efter det är det typ en tävling i augusti. I år var det även ovanligt få tävlingar på hösten.
Stämmer bra det!@Robina Är det du som har Canterburyn som är anmäld ?