Får det inte att fungera.
Du ska dubbelklicka med vä musknapp på högra procentraden, den som är lite fetare än den vänstra, det går för mig o alla jag känner.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Får det inte att fungera.
Får det inte att fungera. Får fram protokoll för programmet, men inte med siffror i. Har du någon särskild inloggning? Möjligen så att du är domare och därför har annan sorts tillgång än jag har (har märkt att min tränare kommit in i protokollet via equipe online)?
Det protokoll jag saknar är med en annan häst, en annan tävling.
Och förresten, du behöver inte skicka elaka smileys; jag lurades inte avsiktligt även om det är vad du tydligen tror. Mitt minne, som jag skrev förut, var inte tillräckligt bra.
Och jag trodde att jag markerade med glada gubbar att jag försökte låta bli att ta illa upp över ditt sätt att formulera dig.
Vadå ljuga? Vad tar det åt dig? Diskussionen handlar inte ens om huruvida några användare här har tävlat eller ej, utan om skillnader i % mellan lättare och svårare klasser, bedömda enligt TR dressyr.
Vem som helst kan hitta protokoll där, det är ingen särskild inloggning beroende på vem man är. Om du gör som ginnies sa, skriver in den aktuella arrangörens namn i sökfältet i Equipe online, så får du upp tävlingar för 2-3 år tillbaka. Öppna klassen i fråga och klicka på resultatet (%) för ekipaget. Då kommer protokollet upp med betygen.
Om du använder appen klickar du på "fullständiga resultat" på den ryttare du klickat på i resultatlistan.
Gjort på det sättet, inte fått fram protokollen. Men det kanske kan hänga på program och inställningar på datorn.
Det är inte exakt alla tävlingar/klasser där poängraden finns att se. De flesta finns men inte precis alla , inte för mig iaf.
Jag har då aldrig hört talas om att domare skulle ha blivit tillsagda om något sådant.
Att % blir högre på PR kan nog bero på att dessa ofta döms av icke utbildade domare.
Håller med om att det låter märkligt att ett ekipage som "normalt" ligger runt 55% i LC ska klara höga procent i MSV C.
Men just när det gäller traven kan det faktiskt bli märkliga resultat.
Jag har en Connemara (jag har många hästar) som jag för ett par år sedan testade på (lite för svår) dressyrklass.
Han gick en LA:någonting (minns inte vilket program men antagligen A4) och fick 56%. Dagen efter fick han prova en MSV C och gick på 58%. Det han fick bättre betalt för i MSV var just traven. Jag tänker att hans ganska begränsade gång satte ner siffrorna i det som kallades arbetstrav, medan hans normala arbetstrav blev snällare poängsatt som "kort trav" i MSV-programmet. När han längde ut det han kunde, blev det då en OK mellantrav medan han inte orkade med mer än fem poäng på ökade traven.
I just det specifika fallet, fick hästen alltså bättre "betalt" för sin ganska medelmåttiga trav i ett något svårare program.
Vem som helst kan hitta protokoll där, det är ingen särskild inloggning beroende på vem man är. Om du gör som ginnies sa, skriver in den aktuella arrangörens namn i sökfältet i Equipe online, så får du upp tävlingar för 2-3 år tillbaka. Öppna klassen i fråga och klicka på resultatet (%) för ekipaget. Då kommer protokollet upp med betygen.
Då ska jag friska upp ditt minne.
Den aktuella hästen fick i LA:3 58 % , på båda mellantrav 5 : or. Den aktuella hästen fick i MSV C 54 %. En 5:a på mellantrav och en 4:a på ökad trav och vips så stämmer inte det du skriver ovan alls.
Så inget du skrev stämde, betyget höjdes INTE från den lättare klassen till den svårare och den mindre bra traven fick INTE högre betyg i den svårare klassen heller.
Jösses, fattar inte hur en del av er törs sitta här o ljuga om poäng som här, eller om tävlandet som Fiador, när TDB och Equipe finns, halleluja för de programmen.
Nja så är det på våra programridningar här som jag brukar vara med på. Och då är det Britt Hammar som dömer, hon är ju både GP domare, Domarutbildare och med i dressyrkommiten men nog sjutton ligger hon alltid ca 4-5% över än vad man sedan får på tävling. Men det är ju något man räknar med...
Fast det krävs att arrangören har knappat in siffrorna i programmet och det är inte alla som gör det.
Jag har ridit PR för GP-domare och medlem i dressyrdomarrådet och inte fått några glädjebetyg, utan tvärtom en helt rättvis och rimlig bedömning. Vilket jag också hade väntat mig och är mycket glad för.
Så det är nog olika från person till person. Men det är inget som sägs till dressyrdomare att de ska döma snällt de gånger de dömer PR, vilket påstods i tråden.
Fast underförstått så är det nog så. För så är det ju i stort sett hela tiden. Iallafall i hela Halland och Göteborgsområdet
Fast underförstått så är det nog så. För så är det ju i stort sett hela tiden. Iallafall i hela Halland och Göteborgsområdet
Fast jag tror att det beror på domaren lite också. Min gamla tränare är domare och hon skulle aldrig dela ut glädjepoäng på programridningar. Ligger konstant 3-5 % lägre hemma än vad jag gör på tävling.Så är det i Uppland och Sörmland med. Det är allmän kännedom och ngt man räknar med.
Fast jag tror att det beror på domaren lite också. Min gamla tränare är domare och hon skulle aldrig dela ut glädjepoäng på programridningar. Ligger konstant 3-5 % lägre hemma än vad jag gör på tävling.
Sen är jag och C sånna som inte lyckades i LB men det går lite bättre i MsvC. Det händer mer så där fokuserar jag bättre och han surfar inte iväg på samma sätt. Det finns helt enkelt fler anledningar till halvhalter och fler samlande moment och det passar oss bättre.
Hmm hon är nog extrem å andra sidan "för att hon vet vad jag kan". Förra gången sa hon att vi inte var klara för klassen och då hade vi klarat godkänt i de tre starter vi gjort..Ja, såna de tränat brukar de ju döma lite hårdare på programridning och mer likt tävling.