Vart tog hingsten vägen?

JSH

Trådstartare
Jag tänkte att en tråd som tog upp vart det blivit av en del hingstar som "försvunnit från kartan" kunde vara intressant.
Fyll i information och hingstnamn som ni undrar vad som hänt med.

Vi börjar med en som jag tappat bort: Liberace.
Någon? Jag har för mig att han tävlades i Holland av Erica Lickhammer, men sedan vet jag inte vad det blev av honom.
 
Sv: Vart tog hingsten vägen?

Faustinus e. Fürst Heinrich

(alltså inte Faustino e. Figaro R, för han blev kastrerad pga pungbråck)
 
Sv: Vart tog hingsten vägen?

Tackar!

Nästa jag kom på är Remember. Någon som har koll?
 
Sv: Vart tog hingsten vägen?

Jaha, där ser man, jag har också undrat var han tog vägen, då jag har en avkomma efter honom.

Listan var väldigt jobbig att läsa jag hittade inte honom. Är det det sista han har gjort? :)
 
Sv: Vart tog hingsten vägen?

Jag funderade på Quintero 8 som godkändes på prestation på bruksprovet -13, det löstes aldrig någon licens på honom och fanns ingen information om varken ägare eller station? Jättekonstigt, varför bemödar man sig med att få en hingst godkänd utan att marknadsföra den? :crazy:
 
Sv: Vart tog hingsten vägen?

Jaha, där ser man, jag har också undrat var han tog vägen, då jag har en avkomma efter honom.

Listan var väldigt jobbig att läsa jag hittade inte honom. Är det det sista han har gjort? :)

Jag vet inte om han startat mer efter det, hittade honom där i alla fall efter att han varit i Sverige. Jag såg också att han funnits med i hingstprogrammet hos Haras du LH, men inte längre.
 
Sv: Vart tog hingsten vägen?

Tackar!

Nästa jag kom på är Remember. Någon som har koll?

Jag vet bara att han återgick till Holland 2004, Hugoson ägde honom ihop med uppfödaren som är en holländare. Jag hittar honom på sporthorse data och där står det att han står i USA.
 
Sv: Vart tog hingsten vägen?

Nu är ju jag inte sådär jätte super insatt i SWB aveln men har i stort koll på de flesta populärare hingstarna...

Acagion.
Känner en valack född 2001 och ett sto född 2003 (?) efter honom, annars har jag typ inte hört någonting alls om honom faktiskt...
Fick han inte så många avkommor eller var han en sån där hingst som bara var populär i 3 år a lá Akribori?
 
Sv: Vart tog hingsten vägen?

Nu är ju jag inte sådär jätte super insatt i SWB aveln men har i stort koll på de flesta populärare hingstarna...

Acagion.
Känner en valack född 2001 och ett sto född 2003 (?) efter honom, annars har jag typ inte hört någonting alls om honom faktiskt...
Fick han inte så många avkommor eller var han en sån där hingst som bara var populär i 3 år a lá Akribori?

Acacio som han heter numera finns hos Louise Haaga på Skästa gård. Han har 280 avkommor som är registrerade i ASVH.
 
Sv: Vart tog hingsten vägen?

Acacio som han heter numera finns hos Louise Haaga på Skästa gård. Han har 280 avkommor som är registrerade i ASVH.

Oj! :eek:
Är det alltså så det ligger till?
För jag har hört "rykten" om att Acacio skulle vara Acagion så att säga, men trodde det bara var just ett rykte...Men det förklarar ju saken! :)
 
Sv: Vart tog hingsten vägen?

När Acacio registrerades i Sverige hade man av någon för mig okänd anledning missuppfattat hans namn till Acagion.
 
Sv: Vart tog hingsten vägen?

Jag har sett Quintero 8 i lite start/resultatlistor under året iaf, tror det var antingen VW-GP serien eller Riders Trophy. Men nej, det verkar inte om att de tänkt marknadsföra honom i aveln alls.
 

Liknande trådar

Avel Behöver lite input. Betäckte mitt sto för första gången i år, hon är 11 år och hon har inte varit betäckt tidigare vad jag vet...
Svar
10
· Visningar
1 346
Hundavel & Ras Tänkte fråga lite öppet här där det säkert finns en del erfarenheter. Funderar på kommande hund. Jagar och har kommit in på att fundera...
2
Svar
24
· Visningar
2 157
Hästvård *Lång tråd* Vad är rimliga symptom på 1400 epg på en 7 månaders gammal unghäst? Väntar på svar på odling för att se om det är lilla...
Svar
9
· Visningar
1 068
Senast: Habina
·
Hundträning Något luddig trådstart kanske men jag har ett problem med att min ena hund har gjort utfall mot barn i koppel. Med utfall menar jag att...
2
Svar
38
· Visningar
4 179
Senast: Liran
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Köpa stamtavla av uppfödare?
  • Kattbilder #9
  • Igelkott

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp