Vart skicka för höanalys

Lilla_Gubben

Trådstartare
Då det verkar dröja väldigt länge för våran analys att komma så överväger jag att skicka in hö för analys själv, så jag får lite riktlinjer för att fodra min lille konvalescent, om jag måste lägga till något till höt, men jag har aldrig gjort det förut, så vart hittar jag företag som gör det?

Sv: Vart skicka för höanalys

Om du googlar på grovfoderanalys häst så kommer det upp flera företag. Jämför priserna för det skiljer väldigt mycket. Jag tycker att agrilab är bra. Snabba svar och bra priser.

Sv: Vart skicka för höanalys

Jag skickar till USA, Equi-Analytical. Har inte hittat någon svensk analays som är lika bra (dvs kemisk) och omfattande (bla socker och spårmineraler).

Att bara kolla protein och energi som folk verkar mest intresserade av är ju egt det minst intressanta då det är så enkelt att se på hästen om den får tillräckligt av dessa. Anser att om man väl skall analysera och räkna så får man göra det fullt ut sas.

Liknande trådar

Foder & Strö Jag förstår att det säkert är en nära på omöjlig fråga att svara på, men jag vill ändå gärna få ta del av andras erfarenheter och tankar...
2
Svar
23
· Visningar
1 960
Senast: Roheryn
·
  • Låst
Anläggning Nu är jag nyfiken på hur ni tänker! Själv kan jag se båda sidor här, men scenario: När jag flyttade in min häst i det stall hon står i...
6 7 8
Svar
149
· Visningar
11 434
Senast: Görel
·
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
2
Svar
20
· Visningar
2 138
Senast: QueenLilith
·
Hästmänniskan Jag har ett riktigt dilemma som jag mår riktigt, riktigt dåligt av. Jag har 2 ston och en äldre valack. Valacken är 20 år, har en åkomma...
2
Svar
24
· Visningar
2 566
Senast: mars
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar