Vart sätter sig ditt fett?

Lupino

Trådstartare
Något jag har funderat över är hur olika vi människor lagrar in fett. Jag är lätt på vågen men skulle nog av de flesta ses som normal/smal. Om vissa delar av mig skulle fotograferas separat skulle jag ses som normal/tjock.

Hos mig sätter sig vikt på framförallt på armar och lår. Så trots ett BMI nära gränsen för underviktig har jag alltså så rejäla armar att i övrigt passande tröjor är för tajta över armarna. Jag behöver ligga på rejäl undervikt för att bli smal rakt över.

Jag väger 60 kg till 175 cm och har dessutom en massa celluliter :mad:

Hur lagrar du in fett?
 
Sv: Vart sätter sig ditt fett?

Magen, men bara i en kula under naveln. Inte ens när jag varit riktigt smal (48 kg/171 cm) var den mindre.
 
Sv: Vart sätter sig ditt fett?

Mitt lägger sej vackert framtill, på ryggen och på tuttarna:meh:. Det som försvinner direkt när jag går ner i vikt är brösten, sist magen. När jag vägde 58kg/176cm va jag riktigt smal "runt om" men såg istället alldeles miserabel ut. Idealvikt ligger någonstans runt 64kg, då är jag lagom. Smal men inte "vass" i kroppen.
Nu håller jag på att formas om eftersom jag tränar realativt hårt på gymmet och har gått ifrån ca 73 till 68 på 8veckor, det är dock inte vad som står på vågen som är viktigt utan mer hur jag mår i kroppen. (Jag har byggt en jädra massa muskler på denna perioden så jag gissar att fettnedgången är rejäl.) Brösten har dock föresvunnit, håller på och skriver en bok.. "C-kupan som försvann":nailbiting::D
 
Sv: Vart sätter sig ditt fett?

Rumpan och låren. Mage och revben håller sig snällt smala nästan hur länge som helst.
 
Sv: Vart sätter sig ditt fett?

På överkroppen :mad:....mage,höfterna och under brösten och sen har man ett par jäkla handtag där bak :mad:......ser ut som en spindel :arghh: när jag är som fetast...smala armar och ben och ingen rumpa med en rund överkropp :meh:
 
Sv: Vart sätter sig ditt fett?

Mitt fett sätter sig på rumpan, kärlekshantagen, låren, armarna, magen och sist brösten :p
 
Sv: Vart sätter sig ditt fett?

Mitt fördelar sig faktiskt från topp till tå. Ingen ser när jag går upp i vikt men heller inte när jag går ner.
 
Sv: Vart sätter sig ditt fett?

Jag väger mig aldrig. Minns att jag vägde 56 kg på gymnasiet till 163 Cm och det var så folk kommenterade att jag var mager... Men platt mage hade jag aldrig...
Nu gissar jag på 63-64 kg och folk kallar mig smal men jag har plötsligt upptäckt att allt har blivit grövre utom brösten. Och det är ju så tråkigt med putmage och små tuttar... Inga kläder som sitter snyggt:( Skulle vilja omfördela befintligt fett!
 
Sv: Vart sätter sig ditt fett?

Alldeles jämnt över hela kroppen. Kan (tyvärr) gå upp rätt många kilon innan det direkt syns... (utom på kläderna då)
 
Sv: Vart sätter sig ditt fett?

Röv, lår, mage i den ordningen. Haha. Tappar i samma. Är alltid tunn över axlar och bröstkorg men neråt samlas hullet.
 
Sv: Vart sätter sig ditt fett?

Brösten, rumpan och låren. Låren sist.
Det sitter inte ett endaste gram på magen av nån anledning. Det kan ju vara trevligt iofs.
Är relativt lättviktig.
 
Sv: Vart sätter sig ditt fett?

först och främst bålen, UTOM rumpa och byst. Jag ser ut som en kott-ko. Smala ben och kula till kropp.
 
Sv: Vart sätter sig ditt fett?

Magen! Jag får ölmage à la gubbe. När jag vägde som mest hade jag bröst också så lite satt väl där med, nu är de borta igen :)
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp