vart letar man efter tränare?

Status
Stängd för vidare inlägg.
H

Hestkossan

Hej hej! Jag har bara en liten fråga men har förstått att man inte får nämna tränar-namn såhär på forumet (?), men iaf, jag står helt still i min ridning och behöver hitta en tränare att börja rida regelbundet för med min häst men har letat för fullt på internet men har inte den blekaste om vart man egentligen ska söka någonstans? Finns det någon lista eller ska man leta runt bland annonser?

Tacksam för svar :)

Sv: vart letar man efter tränare?

Närmaste ridskola tror jag är bättre än nätet.

Gå dit nån helgdag då det är mycket folk och hör dig för vilka de rider för. Antingen är det nån som kommer dit, eller så finns det säkert nån där som du kan rida för.

Jag hittade min tränare "ryktesvägen" han är inte knuten till en ridskola och han kommer till mig så jag slipper lasta!
Bor norr om stan, skicka pm om du vill ha tele.

Jag undrar lite samma sak. Vill också hitta en att rida för men det var svårare än vad jag anat.

Det "enklaste" är nog att fråga vilka andra som man tycker är duktigare än sig själv tränar för.

När jag letade tränare gjorde jag en ren chansning. Några km från mig ligger det ett fint stall med ridhus. Jag hade hört lite om var de tränade och vilken nivå dom tävlade på. Jag stannade helt enkelt där en dag jag körde hem och frågade om jag skulle kunna få träna en gång och se om det passade. Det kunde jag och allting passade perfekt. Jag har aldrig varit så nöjd med en tränare.

På ridsportförbundets hemsida finns det en lista på tränare som är registrerade. Jag hittade min tränare genom att hon byggde en ny anläggning nära mej så då kollade jag på hennes hemsida och bestämde träning.

Det bästa är nog att, som flera andra har sagt, att höra sig för bland andra hästmänniskor vem de brukar rida för. Sen finns det en sida på internet som heter www.tranarportalen.se (tränarportalen) där du kan söka efter tränare beroende på vart i landet du bor samt vilken diciplin. där finns A-, B- och C-tränare inom dressyr, hoppning och fälttävlan.
Hoppas du hittar en bra tränare! :)

Tack för alla svar! Red faktiskt för min nya tränare idag för första gången :D Det var en kompis bekant :)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag hoppas kunna bolla lite tankar med andra hästkunniga här. Jag, min man, och vår 17-åriga dotter kommer inom kort att flytta till en...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
6 422
Senast: mamman
·
Hästvård Jo, jag letar efter en till häst (har två här hemma på gården). Nu ska det bli en islänning för mestadels uteritter men vill också träna...
3 4 5
Svar
97
· Visningar
8 674
Senast: Lobelia
·
Hundavel & Ras Hoppas det är okej med en till sådan här tråd. Jag visste inte om jag skulle posta eller ej, känns som om jag mest skrivit, tagit bort...
2
Svar
34
· Visningar
3 713
Senast: Sasse
·
Ridning Jag har försökt leta efter information, men jag är nog dålig på att leta, alternativt så finns det inte så mycket lättillgänglig...
2
Svar
33
· Visningar
4 491
Senast: Pyrran
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar