Vart kommer färgen ifrån?

Sorbe

Trådstartare
Bara lite nyfiken då vi har några gulingar i grannstallet. Halvblod alltså. Alltså, vart kommer isabellfärgen ifrån?

Stoet har denna stammen.
Lambert 589 - Imperator 529 - Cosmos xx - Universum (e: Eros) - Regulator (e: Likör).

Finns det något gult hos någon av de hingstarna och deras stam? Eller kommer det eventuellt från möderet?

Sv: Vart kommer färgen ifrån?

Okej!

Stona är tydligen såhär - isabell - fux - isabell? (finns inga uppgifter, men helsyster var tydligen isabell) - ? - gulblack (e: Regulator).

Jag kollade på blup.se, mamman till detta stoet måste vara felreggad då hon står som fux.

Och härlig benämning av avkommans färg - silvergulsvart.. :D

Det var nåt nytt med silver hos halvbloden..

Tydligen är han inte silver, han ser klart isabell ut. ;) Manen är lite grå, men tydligen ska det inte finnas något silver i hans stam.

ID-kontrollanter verkar vara lite förvirrade varelser, vem vet, det kanske stämmer. Men vi har en häst som är mörkfux som är reggad som svart och 'min' är tydligen gulbrun, han är en 'vanlig tråkig brun'.

Liknande trådar

Avel Står i valet och kvalet om hur jag ska göra med mitt sto i år. Betäcka eller inte? Hon är ett halvblodssto e Gauguin de Lully –...
2
Svar
25
· Visningar
4 937
Senast: Molekyl
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka