Vart höft/armbågsröntga i norrland?

Nominous

Trådstartare
Det är dags för unghunden att röntgas men jag vet inte riktigt vart jag ska vända mig. Läser både här och där om folk som fått sina hundar dåligt röntgade och då fått dåliga resultat på avläsningen från SKK.

Vad rekommenderar ni för klinik om man bor i Norrland? Jag bor i Östersund och kan tänka mig att åka iafl 30 mil om det är en riktigt bra klinik. :)

Jag har ingen erfarenhet själv men jag läste en tråd om det på fb och då tipsades det om Reginas veterinärklinik i Örnsköldsvik.

Vi har varit i Sundsvall på veterinärhuset. Jätte bra ställe och billiga! Bra resultat har det varit också
Billigast är det i Sollefteå på nya kliniken (1550 kr för både höfter och armbågar) bra bemötande men har inte fått svar på plåtarna än så återkommer :)

Men annars är både Ejra och djursjukhuset bra, somsagt är lederna bra så är dem bra oavsett men dom är dyrare än dem jag tipsat om men då tillkommer ju resekostnaden

Okej, jag har hört att om röntgensköterskorna är dåliga och tex bryter för mycket när de lägger ut höfterna tex så kan det påverka resultatet på bilderna. Det hör man ju titt som tätt att de som röntgat gjort det dåligt. En Amstaff jag vet om var de missnöjda när den röntgades i södra Sverige för röntgensköterksan kändes inte jättebra och hon fick inte hunden att ligga i rätt läge och höll på trixa massor. På avläsning fick den hunden D-höfter. Ägaren blev jäkligt missnöjd och bokade ny röntgen kort efter på annan klinik och på den avläsningen fick den B, samma avläsare.
Så antingen verkar ju röntgensköterskorna vara olika bra eller så har avläsaren olika dar. Jag har svårt att tro att hunden blev så mycket bättre i höfterna på så kort tid. Det känns mer otroligt.

Pris bryr jag mig inte om, jag vill få hunden korrekt röntgad så en bra avläsning är möjlig, :)

Tack för tipsen.

Om du inte tycker Gäve är för långt så är Håkan Kasström ett namn som brukar komma upp i såna här diskussioner :)

Jag var själv i Knivsta nära Uppsala som min uppfödare rekommenderade, jätteduktiga.

Det är dags för unghunden att röntgas men jag vet inte riktigt vart jag ska vända mig. Läser både här och där om folk som fått sina hundar dåligt röntgade och då fått dåliga resultat på avläsningen från SKK.

Vad rekommenderar ni för klinik om man bor i Norrland? Jag bor i Östersund och kan tänka mig att åka iafl 30 mil om det är en riktigt bra klinik. :)

S

Strömsund! Är i fågelhundssvängen och där åker alla och röntgar i Strömsund.

Liknande trådar

• Låst
Hundavel & Ras Hej! Jag köpte i valp i augusti i år och vart då informerad att valpen inte hade stamtavla. Vilket inte gjorde mig något då jag inte...
9 10 11
Svar
208
· Visningar
22 239
Senast: Gunnar
·
Hundhälsa Obs långt inlägg. I slutet av maj sprang jag och min dvärgschnauzer Hasta ihop på en agilitytävling, vi flög iväg bägge två så jag vet...
Svar
4
· Visningar
933
Senast: igbest
·
Hundhälsa En lång historia. Malinois hane på nu snart 2år som förra året i oktober fick svårt att gå på hårda underlag. Testade vila en vecka...
Svar
10
· Visningar
1 962
Hundhälsa Nytt anonymt nick, för att minska risken att folk förstår vem det handlar om. Jag är aktiv i den lokala brukshundklubbens styrelse...
6 7 8
Svar
148
· Visningar
7 368
Senast: hastflicka
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar