Vart hittar jag intyg för hjärta på SKK?

C

crazy

Har letat så jag håller på att bli knasig.Ska göra ultraljudstest för hjärtat på min tik...och på kliniken sa de att sådana intyg ska finnas att skriva ut via SKK-men VART???Är det jag som är blind eller??

Sv: Vart hittar jag intyg för hjärta på SKK?

Jag har kollat där men kan inte hitta...jag hittar inte ens de blanketterna som djurkliniken hade skrivit ut åt mej gällande hd röntgen-jag fattar inte vart de är.*hm stoor gåta för mej*

SKK är så rörigt...efter en timmes letande blir man precis snurrig i bollen.;)

ehum.. röntgen papprena brukar väl vet ha? Det har dom iaf haft när jag har röntgat mina hundar :crazy:

Skicka ett mail till dom jag leta också för din räkning se om man kunde hitta men kammade noll ja me

Var inne på SGDK hemsida men fann inget där heller...trots att det är de som pushat på för detta.

Bussig du är som hjälper en förvirrad typ som mej!:) ;)

Ja papperna för hd röntgen hade veterinären där...men de sa att de skrivit ut dem från SKKs hemsida.Det var vet nu som sa att jag själv kunde skriva ut dessa för hjärtat från hemsidan nu...så jag är lite förvirrad minst sagt.

aha okej..
Jo förvirrad kan jag förstå att du är, hittar inga som helst nerladdningsbara intyg om hjärta :crazy:

Det är bara hos cavalier som alla hjärtresultat normalt registreras hos SKK. Kanske finns det att få från Cavalierklubbens sida ? Du får sedan behålla resultatet själv och visa ev. valpköpare.

Aha hm jag har ju tänkt att kolla samtliga hundar...jag provar den klubbens hemsida får vi se om jag hittar någon blankett där.Tack för tipset!

Jag undrar om jag verkligen var inne på rätt sida?Fann ingen blankett bara lite text där det stod så här...för att bli ÄNNU MER förvirrad;

Hjärtintyget skall vara utfärdat på SKKs blankett. Endast hjärtintyg som insänts till SKK i original registreras.[/QUOTE]

Har du någon länk till den sidan du menade?

Smidigast är nog att du ringer till SKK och frågar om dom kan skicka en sån blankett till dej. Plus att du slipper leta ihjäl dej på deras hemsida ;)

Jag har mailat dem...gjorde det igår men har inte fått något svar.

aha. :)
förhoppningsvis så får du svar relativt snart, sist jag mailade dom så tog det 1,5 vecka innan jag fick svar :crazy:

Åhh hjälp!

Jag ska ju kolla henne på måndag....

Tja jag får be dem skriva ut ett intyg för hand och se till att de registrerar det i datorn för ev ett senare intyg...så kanske det ordnar sej ändå.

Hoppas nu min vovve är lika frisk och sund i hjärtat som hon verkar vara för övrigt.

Tycker bara det är lite konstigt att vet inte har dom intygen hemma :confused:
Men sånt brukar alltid lösa sej på ett eller annat sätt :)

Lycka till på måndag.

Liknande trådar

Övr. Hund Varit fodervärd åt en hund i drygt 1.5 år. Nu skulle hon upp till uppfödaren och få valpar och då vi hamnat i diskussioner så vill han...
5 6 7
Svar
123
· Visningar
8 213
Senast: Vicks
·
R
Hundavel & Ras OBS att jag kan iprincip inget om avel och jag har inte precis några planer att min hund ska bli en "avels hund" ändå utan jag är bara...
11 12 13
Svar
240
· Visningar
13 342
Övr. Katt På sorglig och förekommen anledning hänger jag just nu mycket i FB-grupper där man kan efterlysa försvunna katter, både den grupp som är...
3 4 5
Svar
80
· Visningar
3 568
Senast: Capybara
·
Övr. Hund Ja, jag får tyvärr inse att jag (hittills) lyckats med konsten att misslyckas med allt jag föresatt mig att lyckas med när jag skaffade...
Svar
9
· Visningar
1 488
Senast: Rugge
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama