Vart hamnar häst om den tas omhand?

F

FashionSuicide

Jag har varit medryttare åt en häst var ägare jag anmält för vanvård av sin häst.
Och nu undrar jag, om hästen tas omhand, vart hamnar den då?
För jag älskar verkligen den hästen och ville inte sluta som medryttare, men kände att jag inte klarade av att se det som hände, höra det som hände och se den stackars hästen..
Nu är det såhär, jag och hästen har fått en ganska bra relation, hon litar ganska bra på mig, hon verkar förstå att jag inte gör henne illa..
Finns det någon möjlighet att jag kan ta över henne eller är det helt otänkbart enligt länsstyrelsen?

Jag vill att hon ska ha det bra, och eftersom hon litar ganska bra på mig, finns det en chans att jag kan få ta över henne?
Jag älskar henne!

Sv: Vart hamnar häst om den tas omhand?

Länsstyrelsens hemsida: "Om ett djur far illa kan vi besluta att det ska omhändertas. Då måste vi också besluta vad som ska hända med djuret, exempelvis om det ska säljas eller avlivas. Det är polisen som ansvarar för den praktiska hanteringen med djuret och som verkställer länsstyrelsens beslut. "

Så det ligger i Länsstyrelsens händer, antar att du får kontakta dem i så fall.

Sv: Vart hamnar häst om den tas omhand?

Okej tack, då ska jag göra det om det visar sig att hästen tas omhand. Ska försöka få lite uppdateringar av dom om vad som händer med hästen.

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Jag skaffade min älskade häst för snart 2 år sen och är i stallet varje dag och älskar det. Tyvärr är det konstant någonting i...
Svar
14
· Visningar
1 239
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
Svar
18
· Visningar
1 601
Senast: Shaggy
·
Hästhantering Precis som rubriken säger har jag en häst som är svår/jobbig att sko. Jag vet varför - en hovslagare har varit dum mot honom en gång -...
2
Svar
29
· Visningar
2 695
Senast: Askur2017
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
15 114
Senast: Juli0a
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar